• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان:

رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات پیش‌قدم باشند

  • کد خبر : 18194
  • 15 فروردین 1401 - 11:39
رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات پیش‌قدم باشند
دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان گفت: در سال ۱۴۰۰ شهروندان نیک‌اندیش شهرستان لنجان، بالغ بر ۳۵میلیارد ریال زکات به‌صورت نقدی و کالایی به نیازمندان شهرستان خود کمک کردند که این مبلغ، نسبت به سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت‌الاسلام «حمید اکبری» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرداخت «زکات» سبب نزول رحمت و برکات الهی می‌شود، اظهار کرد: پرداخت زکات یکی از واجبات دین اسلام به شمار می‌آید؛ به‌گونه‌ای که در قرآن به آن تاکید فراوانی شده و ۳۲ مرتبه نام زکات در قرآن آمده که ۲۶ مرتبه آن، در کنار به جا آوردن فریضه نماز است.

وی افزود: در جامعه‌ای که زکات پرداخت نشود گناه، اعتیاد و بیکاری افزایش می‌یابد و با احیای پرداخت زکات بسیاری از امور احیا خواهد شد و بخش زیادی از مشکلات جامعه از بین خواهد رفت.

دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ شهروندان نیک‌اندیش لنجان بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال زکات به‌صورت نقدی و کالایی به نیازمندان شهرستان خود کمک کردند که این مبلغ، نسبت به سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: زکات جمع‌آوری شده در سرفصل‌های مختلف همچون خرید جهیزیه، کولر، بخاری، آب‌گرمکن، لوازم تحصیل، سبد کالا و احداث مسکن ایتام و محرومان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام اکبری، نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه را ضروری دانست و اضافه کرد: فرهنگ‌سازی، شاه کلید پرداخت زکات به شمار می‌آید؛ از این رو در ۳۹ روستای شهرستان لنجان عاملان و مبلغان زکات مشغول فرهنگ‌سازی هستند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود ادارات و نهادهای مسئول و مرتبط با مسئله زکات به‌گونه‌ای عمل کنند که همه خانواده‌ها در پرداخت زکات احساس مسئولیت کنند.

دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان، اشاره به اینکه رسانه‌ها باید برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات پیش‌قدم باشند، اظهار کرد: نحوه استفاده و هزینه صحیح زکات از طریق اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به مردم، می‌تواند نقش مهمی در ترغیب به پرداخت زکات در جامعه ایجاد کند و آن‌ها را با ثمرات پرداخت زکات آشنا سازد.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم مصوبات شورای زکات شهرستان لنجان درخصوص نام‌گذاری پروژه‌های جدید با عنوان زکات و انجام تبلیغات محیطی ازجمله دیوارنویسی مزین به احادیث زکات، همچنان در این خصوص اقدام عملیاتی انجام نگرفته است و انتظار می‌رود شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان به این امر مهم الهی دقت لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام اکبری با بیان اینکه توفیق درک ماه رمضان نصیب هر انسانی نمی‌شود، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای مؤمنان است تا از ثمرات این ماه و روزه‌داری استفاده و ایمان خود را تقویت کنند؛ چراکه در روزی که پرده‌ها کنار رود و «یوم تبلی السرائر» آشکار شود، دو چیز از انسان باقی می‌ماند؛ خوبی‌ها و بدی‌ها که اعمال و پرونده انسان را معلوم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت تطهیر لقمه انسان با پرداخت خمس و زکات است، تاکید کرد: خوبی‌هایی مانند اعمال نیک و انجام واجبات، نماز، روزه، زکات و خمس، در روز قیامت به فریاد انسان می‌رسد؛ لذا باید خمس، زکات و مظالم را پرداخت کنیم تا موجب برکت، خیر، فزونی مال، دفع بلایا، امراض از میان ما شود و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پرداخت زکات و کمک به نیازمندان و فقرا است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.