• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

فعالیت‌های فرهنگی زیر بنای اصلی توسعه شهری است

  • کد خبر : 18214
  • 18 فروردین 1401 - 11:01
فعالیت‌های فرهنگی زیر بنای اصلی توسعه شهری است
شهردار زرین شهر گفت: لازمه پویایی و نشاط شهری و تبدیل شدن خطه طلایی ایران به یک قطب فرهنگی _ هنری سیاست گذاری خوب است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در جمع مسئولان شهرستان لنجان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را زیر بنای اصلی توسعه شهری دانست و اظهار کرد: شهرداری‌های شهرهای ایران علاوه بر مباحث عمرانی وظایف دیگری درحوزه‌های مختلف اجتماعی، آموزشی و فرهنگی برای شهرداری در نظر گرفته شده است که گستردگی حوزه وظایف شهرداری‌ها را به رخ می‌کشد.

وی لازمه تبدیل شدن خطه طلایی ایران را به یک قطب فرهنگی _ هنری سیاست گذاری خوب دانست و افزود: ما بر این باور هستیم چنانچه نیازهای شهری و انتظارات شهروندان در اجرای برنامه‌های مختلف از جمله برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شود شاهد پیشرفت در خدمت رسانی شایسته به آنان خواهیم بود از این رو ارائه برنامه‌های منسجم و مصوبات ایده آل در دستور کار اداره ارتباطات مردمی شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر قرار دارد.

شهردار زرین شهر پرداختن به مباحث فرهنگی هنری را لازمه پویایی و نشاط شهری دانست و تصریح کرد: نمایشگاه ترنم بهار یکی از برنامه‌های فرهنگی شهرداری زرین شهر به شمار می‌آید که در ایام نوروز و با همکاری مدیریت شهری، ناحیه مقاومت بسیج لنجان، حوزه علمیه، گروه‌های جهادی و… در ایام نوروز به مرحله اجرا رسید.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه اجرای برنامه‌های مختلف طراحی و توسط کارشناسان دینی برای سنین مختلف در دستور کار قرار داشت و در این میان پرداختن به حوزه کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفت.
اسماعیلی احمدی اظهار کرد: آموزش با داستان و اشعار کودکانه و اجرای نقاشی با موضوعات مهدویت، مباحث دینی و… با حضور مربی یکی از برنامه‌هایی به شمار می‌آید که مورد توجه شهروندان قرار گرفته بود.
وی عنوان کرد: اجرای مسابقات ویژه نوجوانان با حضور خانواده‌ها با پشتوانه فرهنگی و دینی همچون ایران شناسی، مردم شناسی، معارف دینی و… یکی دیگر از برنامه‌هایی است با حضور پرشور شهروندان برگزار می‌شد.
شهردار زرین شهر با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر تحکیم بنیان خانواده با تقویت مشارکت شهروندان و تقویت مراکز صیانت از خانواده با ارائه مشاوره‌های دینی و… خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره دینی، سبک زندگی و بررسی مشکلات زندگی با حضور کارشناسان و همچنین طب سنتی اسلامی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در ویژه برنامه ترنم بهاری است که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی با تاکید بر استفاده از فرصت‌ها ملی _ مذهبی، افزود: استفاده صحیح از فرصت‌هایی که از نظر مکانی، زمانی و مناسبت‌ها وجود دارد تأثیر بسزایی را در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی دارد از این رو می‌توان با برنامه‌ریزی و تشریک مساعی در جهت تحقق اهداف فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشیم تا به اهداف تعریف شده خود دست پیدا کنیم.

اسماعیلی احمدی پرداختن به مباحث فرهنگی هنری را لازمه پویایی و نشاط شهری دانست و اضافه کرد: برگزاری و اجرای مسابقات و ویژه برنامه‌ها با محوریت خانواده در ماه مبارک رمضان می‌تواند نشاط اجتماعی را در این ایام در شهر حاکم کند از این رو می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه ساحل سعادت، راه روشن و… در این مسیر حرکتی عملی و جهادی داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.