• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
شهردار باغبادران خبر داد:

وزش باد شدید و شکسته شدن درختان در باغبادران

  • کد خبر : 18216
  • 19 فروردین 1401 - 12:41
وزش باد شدید و شکسته شدن درختان در باغبادران
شهردار باغبادران از سقوط ۱۰ اصله درخت در پی وزش باد شدید در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الله امینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورزش باد در روز گذشته حوادثی از جمله سقوط بیش از ۱۰ اصله از درختان شهرداری بر روی پایه‌ها و کابل‌های برق و معابر عمومی را به دنبال داشت.
وی افزود: به دلیل پیش‌بینی وزش باد شدید و انجام برخی اقدامات برای جمع آوری درختان آسیب دیده، میزان خسارت به حداقل رسید.
شهردار باغبادران تصریح کرد: علیرغم تمهیدات اتخاذ شده به دلیل شدت وزش باد برخی از درختان باغات خصوصی شهر نیز سقوط کرده و باعث تخریب و شکسته شدن سایر درختا‌ها و دیوار‌ها و فنس‌های باغات دیگر شدند همچنین شاهد تخریب برخی از تجهیزات شهری به دلیل سقوط درختان بودیم.
وی علت آسیب دیدگی درختان را آفت زدگی و عمر بالای برخی درختان دانست و عنوان کرد: شدت وزش باد باعث تخریب بخشی از دیواره زمین چمن مصنوعی تپه نورالشهدا و غرفه‌های نصب شده در پارک ساحلی شهر شد اما این مسئله تنها ضرر مادی برای شهرداری و باغ‌های خصوصی شهر به همراه داشت و خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
امینی با اشاره به آماده باش نیروهای خدمات شهری شهرداری باغبادران، اضافه کرد: شکستن درختان معابر شهر و خیابان ساحلی باغبادران آسیب‌هایی را به شبکه برق وارد کرد و دردسرهای بسیار زیادی را برای واحد خدمات شهری شهرداری باغبادران به همراه داشت از این رو نیروهای فضای سبز، خدمات شهری و آتش نشانی شهرداری تا زمانی که شدت وزش باد کم شود در آماده باش کامل خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گردشگران در روزهای پایانی هفته در بیشه زارهای شهر باغبادران انتظار می‌رود هنگام وزش باد شدید، از توقف، اسکان و پارک خودرو زیر درختان کهنسال شهر به ویژه در حاشیه زاینده‌رود، پارک ساحلی و خیابان ساحلی به دلیل خطر آفرین بودن برخی درختان پرهیز کنند.
شهردار باغبادران تاکید کرد: از شهروندان و گردشگران خواهشمندیم در صورت مشاهده درخت در معرض شکستگی یا سقوط، موارد را سریعاً به سامانه ۱۳۷ شهرداری اطلاع دهند تا اقدامات لازم در کمترین زمان ممکن انجام تا از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.