• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه زرین شهر:

احیا طرح محله همدل و همراه را یک ضرورت است

  • کد خبر : 18219
  • 19 فروردین 1401 - 15:47
احیا طرح محله همدل و همراه را یک ضرورت است
ام جمعه زرین شهر گفت: متأسفانه برخی مساجد امروز مشغول اقامه نماز هستند و باید توجه داشت این مساجد مطلوب اسلام و اهداف محله همدل نیستند از این رو نیاز است اهالی محله به میدان عمل آمده و با حضور در مساجد و اجرای برنامه‌های مختلف بار دیگر سنت زیبای محله همدل را اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت السلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: اختلاف افکنی بین مردم ایران و افغانستان در ادامه توطئه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی به مرحله اجرا رسیده است.

وی افزود: دشمن هزینه بسیار سنگینی انجام داده تا بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کند و برای رسیدن به اهداف شوم خود هر بار تحت عناوین مختلف به دنبال اجرای طرح‌ها و توطئه‌های خود بوده و این بار ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را با جدیت دنبال می‌کنند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: امروز باید با بصیرت و آگاهی مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکرده و فریب توطئه‌های آنان را نخوریم چراکه پول‌های کثیف آل سعود پشتیبان ایجاد اختلاف و آشوب در کشور است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به بهانه‌های مختلف به دنبال آتش افروزی در کشور است، گفت: جریان تلخ طرح افرایش قیمت بنزین را به خوبی به یاد داریم، دشمن با تکه بر این موضوع برنامه‌ریزی کرده و رمز عملیات خود را بنزین قرار داده بود.

باقریان ادامه داد: برخی مسئولان در آن زمان خواسته با ناخواسته باعث به آتش کشیده شدن کشور شدند و این مسئله آسیب‌های بسیاری را به کشور وارد کرد و امروز زمین عملیات دشمنان به اختلاف افکنی بین ایرانیان و افغانستانی‌ها تغییر پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: باید با تحلیل دقیق به این مسئله پرداخت که چرا باید طلبه افغانستانی مورد ضرب و جرح قرار گیرد و بعد از آن طلبه ایرانی در حرم امام رضا (ع) مورد ضرب و جرح و شهادت قرار می‌گیرد، رسانه‌های خارجی و داخلی سریع از اینکه قاتل یک تبعه افغانستانی به این مسئله واکنش نشان دهند؟

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: طی روزهای گذشته شاهد بودیم کیوسک کارگران افغانستانی در چند شهر مورد حمله قرار می‌گیرد و…. و همه این رویدادها نشان دهند یک توطئه است.

وی خاطرنشان کرد: برخی برادران افغانستانی با مجوز در ایران اسلامی زندگی می‌کنند حتی با زنان ایرانی ازواج کرده و دارای فرزند هستند، نباید فراموش کرد ما با برادران افغان به طور واقعی برادر هستیم به‌گونه‌ای که برخی از جوانان آنها در کنار حاج قاسم سلیمانی جان خود را فدای حرم مطهر حضرت زینب (س) و سایر مقدسات شیعه کردند.

باقریان خاطرنشان کرد: البته دولت هم باید فوراً کسانی که بدون مجوز وارد کشور شده‌اند را شناسایی و به کشور خودشان بازگرداند و با کسانی که امنیت کشور را برهم زدند قاطعانه برخورد کند.

وی احیا طرح محله همدل و همراه را یک ضرورت دانست و متذکر شد: شیوع ویروس کرونا آسیب زیادی را به مردم محلات و همچنین به مساجد و همدلی و همراهی بین افراد محله وارد کرد و این در حالیست که بهترین مکان برای احیا محله همدل و همراه مساجد محله هستند.

امام جمعه زرین شهر گفت: متأسفانه برخی مساجد امروز مشغول اقامه نماز هستند و باید توجه داشت این مساجد مطلوب اسلام و اهداف محله همدل نیستند از این رو نیاز است اهالی محله به میدان عمل آمده و با حضور در مساجد و اجرای برنامه‌های مختلف بار دیگر سنت زیبای محله همدل را اجرایی کنند.

وی خواستار تقویت ارتباط مدارس و مساجد شد و تاکید کرد: سنت قدیمی یک دل و یک‌صدا بودن محلات برکات و اثرات بسیاری را به همراه داشت و امروز وظیفه ریش سفیدان و معتمدان احیا این سنت حسنه برای نسل آینده است و مسجد نیز باید به پاتوقی برای حضور کودکان، نوجوانان و جوانان محله باشد و انتظار می‌رود مدیران مساجد در پیوند مسجد، مدرسه و محله پیش‌قدم باشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.