• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان خبر داد:

تیغ بران قانون بر ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر زاینده رود

  • کد خبر : 18223
  • 20 فروردین 1401 - 10:50
تیغ بران قانون بر ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر زاینده رود
فرماندار شهرستان لنجان گفت: شهرداری و آموزش و پرورش باغبادران در اقدامی خودجوش و قبل از اتمام ضرب الاجل تعیین شده به خط پروژه بازگشتند و برخی افراد عادی نیز در پیروی از این حرکت به‌صورت داوطلبانه اقدام به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز کردند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی در جمع خبرنگاران حریم سواحل و بستر رودخانه‌ها را اموال عمومی دانست و اظهار کرد: آزادسازی حریم، بستر و رفع تصرف رودخانه زاینده‌رود گامی مثبت در راستای آزادسازی منابع ملی به نفع مردم و بهره‌برداری اصولی از منابع آبی و جلوگیری از مخاطرات احتمالی به شمار می‌آید.

وی افزود: پس از طرح موضوع آزادسازی حریم و بستر سواحل دریا، رودخانه‌ها، مجاری آبی و دریاچه‌ها از سوی رئیس جمهور در نقاط مختلف کشور، مدیر کل دادگستری استان اصفهان از بخش باغبهادران داشتند و ضرب العجلی برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه زاینده رود بخش باغبهادران در نظر گرفته شده بود

فرماندار شهرستان لنجان آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ زاینده رود در این شهرستان را یک الزام دانست و تصریح کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد در ابتدای اجرای این دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی غیر دولتی همچون شهرداری، دانشگاه آزاد و… عقب نشینی را تا خط پروژه انجام دهند تا پس از آن آزادسازی ویلاهای شخصی آغاز شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری و اموزش و پرورش باغبادران در اقدامی خودجوش و قبل از اتمام ضرب العجل تعیین شده به خط پروژه بازگشتند و برخی افراد عادی نیز در پیروی از این حرکت به‌صورت داوطلبانه اقدام به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز کردند.

محمدی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت در تخریب مجموعه فرهنگی شهرداری، آموزش و پرورش و برخی ویلاهای بخش خصوصی جمع آوری نخاله‌های ساختمانی به شمار می آید که در گذشته و در زمان تخریب به عنوان یک بحران به شمار می‌آمد و این حرکت اقدامی قابل تقدیر به شمار می‌آید.

وی عنوان کرد: محوطه مجموعه آبفا بخش باغبهادران نیز در حریم و بستر رودخانه زاینده رود قرار دارد اما به دلیل وجود چا‌ه‌های آب شرب چنانچه عقب نشینی انجام شود چاه‌های مذکور در معرض دید قرار خواهند گرفت که مباحث مختلفی را به همراه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع پیگیری‌های لازم از سوی کارشناسان امر در حال انجام است تا چاه‌های آب شرب حفاظت شده و قابلیت دسترسی همگانی نداشته باشد تا پس از آن بتوانند عقب‌نشینی تا خط پروژه انجام شود.

وی یادآور شد: مجموعه فرهنگی تفریحی دانشگاه آزاد نیز تا پایان تابستان فرصت دارد عقب نشینی مجموعه خود را انجام دهد.

محمدی با اشاره به عقب نشینی شهرداری زاینده رود را از بستر رودخانه زاینده رود، گفت: شهرداری زرین شهر نیز مقرر شد پس از تعیین خط پروژه از سوی آبفا عقب نشینی لازم را در مجموعه فرهنگی خود انجام دهد.

فرماندار شهرستان لنجان از شناسایی ۲۵۰۰ ویلا شخصی خبر داد و تاکید کرد: فاز دوم برخورد قضایی با تخلفات تجاوز به حریم و بستر رودخانه زاینده رود در شهرستان لنجان مربوط به ساختمان‌های متعلق به افراد حقیقی و حقوقی غیرحاکمیتی است وچنانچه به صورت خودجوش این آزادسازی انجام نشود شاهد اجرای قاطع قانون بدون خط قرمز خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.