• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی زرین شهر:

یکی از نیازهای شهرستان لنجان بیمارستان تامین اجتماعی است

  • کد خبر : 18578
  • 30 فروردین 1401 - 13:10
یکی از نیازهای شهرستان لنجان بیمارستان تامین اجتماعی است
رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: توسعه بیمارستان در مکان فعلی خلاف اصول شهرسازی بوده و علی‌رغم این مسئله اعضای شورای اسلامی شهر به دلیل اهمیت ارائه با توسعه بیمارستان مخالفتی نداشتند، اما این پروژه باید در زمین شمال بیمارستان که جزو اموال شهرداری است اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علی سلیمیان در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: نظام سلامت اهدافی چون تأمین، حفظ و ارتقای سلامتی شهروندان، پاسخگویی به انتظارات آنان و حمایت مالی از شهروندان را در مقابل هزینه‌های سلامت را دنبال می‌کند و در این میان دسترسی، کیفیت و عدالت در توزیع تخت‌های بیمارستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: طی ماه‌های اخیر موضوع توسعه بیمارستان شهدای لنجان مطرح بوده و متاسفانه شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر دراین خصوص مورد بی مهری قرار گرفته‌اند.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: توسعه بیمارستان در مکان فعلی خلاف اصول شهرسازی بوده و با وجود این مسئله اعضای شورای اسلامی شهر به دلیل اهمیت ارائه خدمات به شهروندان با توسعه بیمارستان مخالفتی نداشتند، اما این پروژه باید در زمین شمال بیمارستان که جزو اموال شهرداری است اجرایی شود.
وی با اشاره به پیگیری‌های شورای اسلامی زرین شهر برای حل چالش‌های پیش روی واگذاری این زمین، ادامه داد: یکی از وظایف اداره راه و شهرسازی در شهرستان لنجان تامین زمین در راستای توسعه بیمارستان شهدای لنجان بوده از این رو جلسات متعددی با اداره کل راه و شهرسازی استان و معاون عمران استانداری با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی زرین شهر برگزار و پیشنهادهای سازنده‌ای نیز در این خصوص ارائه شد.
سلیمیان اضافه کرد: متاسفانه پیشنهادات ارائه شده به دلیل مشکلات متعدد عملیاتی نشد و پیگیری آن نیز خارج از حدود وظایف و اختیارات شورا و شهرداری است، از این رو جهت حل مشکل پیگیری از سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه زمین به عنوان یکی از سرمایه های بزرگ شهرداری‌ها به شمار می‌آید، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر شهرداری ها انتظار می‌رود در زمان تصمیم‌گیری‌ها حقوق شهر و شهرداری نیز درنظر گرفته شود چراکه نمایندگان مردم در پارلمان شهری در زمان تصمیگیری‌ها باید منافع آیندگان را نیز در نظر گرفته و به گونه‌ای عمل نکنند که حقوق شهر و شهروندان فدای توسعه بیمارستان شود.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: بیمارستان شهدای لنجان متعلق به شهرستان لنجان بوده هرچند اعضای شورای اسلامی زرین شهر تمام تلاش خود را جهت اجرایی شدن این پروژه به کار گرفته و تحقق آن را در اولویت نخست قرار داده‌اند و در مرحله دوم احقاق حق شهرداری را مد نظر گرفته‌اند اما انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی نیز به وظایف خود در این خصوص جامه عمل بپوشانند.
وی یادآور شد: زرین شهر حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در دل خود جای داده و چنانچه نیمی از این جمعت نیز تحت پوشش تامین اجتماعی باشند جمعیت قابل توجهی حق بیمه پرداخت می کنند اما خدماتی که از سازمان تامین اجتماعی در خطه طلایی ایران ارائه می کند بسیار محدود است.
سلیمیان خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای شهروندان شهرها و روستاهای شهرستان لنجان بیمارستان تامین اجتماعی بوده تا شهروندان از خدمات لازم بهره مند شوند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.