• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی زرین شهر:

ارتقا سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی شهروندان نیاز امروز شهرهای ایران

  • کد خبر : 18581
  • 30 فروردین 1401 - 18:54
ارتقا سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی شهروندان نیاز امروز شهرهای ایران
رئیس شورای اسلامی زرین شهر سرمایه گذاری در زیرساخت‌های فرهنگی را پس اندازی برای آینده دانست و گفت: برای آموزش نیازمند زیرساخت و مکانی مناسب هستیم؛ علیرغم وجود چند فرهنگسرا در زرین شهر هر یک از آنها مشکل خاص خود را دارد و این موضوع باعث شده زمینه فعالیت هنرمندان و نخبگان در این اماکن فراهم نشود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علی سلیمیان در نشست علنی شورای اسلامی زرین شهر یکی از نیازهای امروز شهرهای ایران را ارتقا سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی شهروندان دانست و اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان فعالیت فرهنگسراهای شهر را عاملی برای تقویت حیات فرهنگ و هنر می‌دانند که ثمره آن، غنی سازی اوقات فراغت نسل جدید، ارتقا مهارت اجتماعی و آماده سازی برای زیست بهتر شهروندان است.

وی افزود: امروز شاهد حضور بسیاری از چهره‌های فرهیخته در عرصه‌های فرهنگی، هنری و علمی در خطه طلایی ایران هستیم که همواره از نبود مکانی درخور شأن برای انجام فعالیت‌های خود گلایه مند بوده و از سوی دیگر سوال می‌شود علی رغم حجم عظیمی از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی که در شهر اجرا می‌شود چرا شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی بهبود پیدا نکرده و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی از اثر بخشی و کارایی لازم برخوردار نیستند؟

رئیس شورای اسلامی زرین شهر سرمایه گذاری در فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی را پس اندازی برای آینده دانست و تصریح کرد: خاستگاه و عروج هنر خلاقیت است که پیدایش خلاقیت به آموزش بستگی دارد و برای آموزش نیازمند زیرساخت و مکانی درخورشان هستیم؛ امروز علی‌رغم وجود چند فرهنگسرا در زرین شهر هر یک از آنها داستان خاص خود را دارند و این مسئله سبب شده زمینه فعالیت هنرمندان و نخبگان در این اماکن فراهم نشود.

وی ادامه داد: فرهنگسرای بهمن یکی از مجموعه‌های فرهنگی شهر به شمار می‌آید که توسط شهرداری احداث و با قراردادی ۲۰ ساله و با هدف انجام فعالیت فرهنگی هنری در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان قرار گرفت اما نه تنها هیچ‌گونه بهره‌برداری فرهنگی هنری از این مجموعه نشد بلکه در عین ناباوری این اداره اقدام به اخذ سند مالکیت به نام خود برای این مکان کرد.

سلیمیان اضافه کرد: فرهنگسرای شهید مطهری یکی دیگر از فرهنگسراهای شهر است اما عملاً استفاده چندانی از این مجموعه فرهنگی نمی‌شود و قطعاً با برنامه‌ریزی ویژه می‌تواند چالش پیش روی هنرمندان را مرتفع سازد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگسرای شهید توکلی از جمله پروژه‌های نیمه تمام شهر به‌شمار می‌آید که حدود ۲۵ سال از آغاز آن گذشته اما همچنان به بهره‌برداری نرسیده و به همین دلیل از سوی مدیریت شهری پیشنهاد شد با توجه به اقدامات صورت گرفته در خصوص اخذ غیرقانونی سند مالکیت فرهنگسرای بهمن به‌جای پیگیری قضائی، در توافقی منطقی واگذاری آن به شهرداری زرین شهر انجام شود تا پس از تکمیل این مجموعه توسط مدیریت شهری در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر در پایان گفت: متأسفانه این موضوع همچنان مسکوت باقی مانده است و از این روی ضمن مکاتبه با نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی درخواست کردیم این مسئله از سوی ایشان و از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال شود تا این مشکل چندین ساله مرتفع و در نهایت کام هنرمندان و جوانان شهر شیرین شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.