• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

اعضاء شوراهای شهر و روستا خود را مدافع مردم و پشتیبان مدیران می داند

  • کد خبر : 1860
  • 03 اردیبهشت 1399 - 14:15
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان گفت: اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا تجارب بسیاری را دارند و به واسطه انکه همواره به بررسی و شناخت نارسایی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و عمرانی حوزه انتخابیه خود می پردازند قطعا می توانند ارائه راه حل به مقامات مسئول را نیز داشته باشند.

به گزارش نبض وطن، محمد باتوانی در نشست فرماندار شهرستان لنجان با اعضاء شورای اسلامی شهرستان لنجان اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی شکلگیری شوراهای اسلامی شهر و روستا این است که نقش مردم در اداره شهرها و روستاهای کشور بیشتر شده و از طرفی به واسطه اینکه اعضاء شوراها با دردهای مردم بیشتر آشنا هستند بتوانند با پیگیری های خود برای مردم اقدامات لازم را به سرانجام برسانند.
وی با انتقاد از اینکه پس از گذشت سال ها همچنان شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان لنجان به جایگاه واقعی خود دست نیافته است،افزود: متاسفانه در شهرستان لنجان کار شوراها تنها نظارت بر کار شهرداری ها و دهیاری ها بوده و به نظر می رسد سدی بین ادارات و نهادهای مختلف و شوراها ایجاد شده و به آنچه که قانون برای شورا مصوب کرده عمل نمی‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: زمانی که نهادهای مختلف نیازمند همراهی بیشتر شهروندان در اجرای برخی مصوبات هستند به واسطه آنکه اعضای شورا نماینده مردم به شمار می آیند به دنبال برگزاری جلسات مختلف و همکاری شوراها با انان می باشند اما زمانی که اعضاء شوراها پیگیر مطالبات شهروندان می شوند روسای برخی ادارات آنگونه که باید در خدمت شوراها بوده و تدابیر اتخاذ شده از سوی آنان را قبول داشته باشند، نیست.
وی ادامه داد: اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا تجارب بسیاری را دارند و به واسطه انکه همواره به بررسی و شناخت نارسایی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و عمرانی حوزه انتخابیه خود می پردازند قطعا می توانند ارائه راه حل به مقامات مسئول را نیز داشته باشند از این رو انتظار می رود ادارات و نهادهای مختلف از این ظریف به درستی بهره مند شوند.
باتوانی در ادامه با ادای احترام به شهدای خدمت، اضافه کرد: نیروهای شهرداری های ۹گانه شهرستان لنجان طی مدت گذشته در کنار کادر درمانی و برای حفظ سلامت مردم اقدامات گسترده‌ای را انجام دادند و برهمین اساس این قشر زحمتکش را باید قهرمانان مبارزه با ویروس منحوس کرونا دانست.
وی عنوان کرد: برخی از مدیران شهری شهرستان لنجان با هدف کمک به اصناف آسیب دیده کرونا بخشی از خدمات مانند عوارض کسب و پیشه و اجاره موقت برای دو یا شش ماه اول سال را بخشیدند و شوراهای شهر نیز در این مسیر همراه مدیران شهری بودند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه شهرداری های شهرهای مختلف ایران در حال حاضر با کاهش شدید منابع درآمدی مواجه شده اند، خاطرنشان کرد: باید به این نکته نیز توجه داشت در کنار حرکت مدیریت شهری برای حفظ سلامت شهروندان و مبارزه با شیوع ویروس کرونا شهرداری ها باید خدمتی که برعهده انان قرار دارد را نیز به درستی انجام دهند از این رو انتظار می رود دولت نیز از شهرداری ها حمایت ویژه‌ای داشته باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی شهروندان رعایت اصول و ضوابط مرتبط با فضای کرونایی کشور را به دست فراموشی سپرده اند، نیاز است تدابیر لازم در این خصوص به خوبی در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان اتخاذ شود چراکه بسیاری از کارشناسان امر در روزهای اخیر از احتمال بازگشت به پیک شیوع کرونا ابراز نگرانی می کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1860

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.