• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

لازمه یک زندگی سالم، داشتن محیط زیست سالم است

  • کد خبر : 18643
  • 02 اردیبهشت 1401 - 19:18
لازمه یک زندگی سالم، داشتن محیط زیست سالم است
فرماندار شهرستان لنجان گفت: حرکت شهرداری زرین شهر در برگزاری ویژه برنامه روز زمین پاک اقدامی بسیار خوب و پسندیده به‌شمار می‌آید چراکه شهروندان در قالب برگزاری اینگونه اقدامات نمادین و فرهنگی به حفظ محیط زیست و داشتن زمین پاک حساس می‌شوند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی در آئین روز زمین پاک در پارک ساحلی زرین شهر اظهار کرد: روز جهانی زمین پاک هر ساله برگزار می‌شود تا به همه ما یادآوری کند که باید زمین را از هرگونه آلودگی زیست محیطی حفظ کرده تا نسل‌های آینده از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: “سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک” شعاری است که برای روز جهانی زمین پاک انتخاب شده و نشان از اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه حفاظت از محیط زیست، کاهش تولید زباله و در نهایت برافراشتن پرچم زمین پاک به دست همه شهروندان و نسل‌های مختلف است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: طی دهه‌های اخیر زنگ خطر زیست محیطی برای داشتن زمین پاک به عنوان مهد تمدن بشری و زیستگاهی برای گونه‌های متنوع جانوری به صدا درآمده است از این رو باید در مسیر پیشگیری از تخریب طبیعت و ایجاد حساسیت در میان شهروندان و همچنین تغییر سبک زندگی و تغییر نگرش نسل جدید با هدف نگهداری بهینه از محیط زیست حرکت کرد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات ارائه شده از سوی کارشناسان ایران جز هشت کشور اول تولیدکننده زباله در دنیا بوده و این در حالیست که تولید زباله به ویژه زباله‌های پلاستیکی زمین را مخاطرات زیست محیطی بسیاری مواجه کرده و آن را به محیطی ناامن برای زندگی انسان‌ها و گونه‌های جانوری تبدیل می‌کند.

محمدی لازمه یک زندگی سالم را داشتن محیط زیست سالم دانست و اضافه کرد: بسیاری از افراد نمی‌دانند با رها کردن حتی یک زباله در طبیعت، چه خطراتی این موهبت الهی، چرخه غذایی و در نهایت سلامت انسان‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد و بر همین اساس روز جهانی زمین تلنگری مناسب برای ما انسان‌ها به شمار می‌آید تا در رفتار خود با زمین و طبیعت تجدید نظر کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست برای داشتن زمین پاک محدود به وظایف یک سازمان و نهاد نمی‌شود، عنوان کرد: حرکت شهرداری زرین شهر در برگزاری ویژه برنامه روز زمین پاک اقدامی بسیار خوب و پسندیده به‌شمار می‌آید چراکه شهروندان در قالب برگزاری اینگونه اقدامات نمادین و فرهنگی به حفظ محیط زیست و داشتن زمین پاک حساس می‌شوند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه حفاظت محیط زیست در نسل امروز و نسل‌های بعد باید حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشد، خاطرنشان کرد: چنانچه اقدامات فرهنگی در حوزه مباحث زیست محیطی ادامه یابد شهروندان در طول ایام مختلف سال اندکی از وقت خود را برای پاکسازی و مهربانی با طبیعت و مواهب الهی قرار خواهند داد و تلاش می‌کنند این فرهنگ را به دیگر شهروندان هم آموزش دهند که زمینه‌ساز داشتن زمین پاک است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.