• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی زرین شهر:

اقدام ملی، مُسکنی برای حل مشکل مسکن در زرین شهر

  • کد خبر : 18688
  • 06 اردیبهشت 1401 - 11:39
اقدام ملی، مُسکنی برای حل مشکل مسکن در زرین شهر
رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: یکی از نیازهای بسیار مهم شهروندان داشتن مسکن است، اما کمبود زمین و گرانی مسکن شهروندان را دچار مشکل کرده است و یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند مُسکنی برای رفع این چالش باشد، اجرای طرح اقدام ملی مسکن در زرین‌شهر است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علی سلیمیان با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن تب مهاجرت اجباری شهروندان را در سال‌های گذشته از خطه طلایی ایران افزایش داده است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین دل مشغولی‌های امروز بسیاری از شهروندان موضوع مسکن است به گونه‌ای که اغلب آنها با موضوع قیمت‌های نجومی برای خرید زمین یا مسکن روبه رو دست و پنجه نرم کرده و این موضوع باعث مهاجرت اجباری شهروندان زرین شهر به شهرهای اطراف شده است.
وی افزود: یکی از نیازهای بسیار مهم شهروندان داشتن یک سقف ایمن برای زندگی است اما کمبود زمین و گرانی مسکن تهیه مسکن را برای بخش زیادی از شهروندان به آرزویی دست نیافتنی تبدیل کرده است و یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند مُسکنی برای حل این چالش باشد اجرای طرح اقدام ملی در خطه طلایی ایران است.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰۰ متقاضی در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: اجرای طرح اقدام ملی در زرین شهر با مشکلات متعددی مواجه بود به گونه ای که در گام نخست نام زرین شهر در سامانه ثبت نام متقاضیان این طرح وجود نداشت و پس از پیگیری‌های متعدد از سوی شهرداری زرین شهر با تاخیری حدود ۵۰ روز نام زرین شهر در این سامانه افزوده شد.
وی عنوان کرد: در بسیاری از مواقع مطرح می شود احداث صنایع بزرگ و مادر همواره سبب توسعه یک منطقه شده اند اما باید گفت متاسفانه همجواری صنعت ذوب اهن با خطه طلایی ایران نه تنها عامل توسعه زرین شهر نبوده بلکه یکی از مهمترین موانع توسعه این شهر به شمار می اید.
سلیمیان اضافه کرد: یکی دیگر از چالش های پیش روی اجرای طرح اقدام ملی در زرین شهر اخذ مجوز محیط زیست بود به گونه ای که وجود صنعت ذوب آهن و آلودگی حاصل از این صنعت به عنوان بزرگترین سد راه و عامل توسعه زرین شهر بیش از سه ماه زمان را از شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر تلف شد تا موافقت محیط زیست با جانمایی در مکانی دیگر به ثمر بنشیند.
وی با بیان اینکه اراضی شمال دانشگاه پیام نور و اراضی اداره مسکن و شهرسازی در جوار مصلی بزرگ شهر نهایی شده است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت در جانمایی جدید شاهد واقع شدن مکان پیشنهادی در حریم کارخانه سیمان سپاهان بودیم که پس از پیگیری متعدد از سوی هولدینگ سرمایه گذاری غدیر و سیمان سپاهان و برگزاری جلسه با مدیر عامل این مجموعه با تلاشهای صورت گرفته از سوی اعضاء شورای اسلامی زرین شهر پیشنهاد شد با جا به جایی زمین در نظر گرفته شده در پارک کوهستان و خارج کردن آن از حریم سیمان سپاهان این چالش مرتفع شود.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: پس از عبور از هفت خان اخذ مجوزهای مختلف موفق به اخذ پاسخ مثبت استعلام از اداراتی چون ادراه گاز، برق و مخابرات شدیم امروز اما همچنان موافقت اداره کل آب و فاضلاب استان اصفهان برای تخصیص منابع آب به این پروژه اخذ نشده است.
وی متذکر شد: بسیاری از شهروندان زرین شهر به ناچار در شهرهای فولادشهر و باغبادران ثبت نام کرده اند و چنانچه مشکل پیش روی این طرح مرتفع شود می توانند با انتقال محل مورد نظر در شهر خود صاحب خانه شوند و امید است که هر چه سریع تر این مشکل نیز با همکاری و همیاری مسئولان ارشد شهرستان و استان مرتفع شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.