• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

جریان آب زاینده‌رود در تالاب بین‌المللی گاوخونی

  • کد خبر : 18916
  • 14 اردیبهشت 1401 - 8:09
جریان آب زاینده‌رود در تالاب بین‌المللی گاوخونی
مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه با تمهیدی که در توزیع آب اخیر اندیشیده شد آب نسبتاً پایدارتری به تالاب بین‌المللی گاوخونی رسید، گفت: آب اکنون با دبی ۱.۵ تا ۲ متر مکعب بر ثانیه وارد تالاب می‌شود.

به گزارش نبض وطن به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی، مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به رسیدن آب به تالاب گاوخونی اصفهان اظهار داشت: در توزیع آب سال‌های گذشته با توجه به نوع توزیع آب سهم ناچیزی از آب به تالاب می‌رسید که با تمهیدی که در توزیع آب اخیر اندیشیده شد آب نسبتاً پایدارتری به تالاب بین‌المللی گاوخونی رسید.

وی با بیان اینکه با اتمام آبیاری زمین‌های کشاورزی شرق کانال‌های رودشت و هشتم اردیبهشت بسته شدند، افزود: با تجمیع آب آن در بامداد نهم اردیبهشت کانال رودشت جنوبی با هدف هدایت آب برای تأمین آب تالاب مجدداً باز و در روز دهم آب از انتهای کانال رودشت جنوبی در محدوده شهر ورزنه وارد زاینده‌رود شد.

ساسانی بیان کرد: با این اقدام علاوه بر جریان آب به سمت تالاب آبی که در محدوده شهر ورزنه به صورت محبوس و مانداب تبدیل شده بود و یکی از عوامل نامطبوع و مریضی در منطقه است، نیز تبدیل به آب جاری شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه در ادامه با اقدامات انجام شده آب با سرعت و دبی مطلوب‌تری به تالاب رسید، خاطرنشان کرد: با تلاش آب منطقه‌ای و دیگر دستگاه‌ها و همراهی کشاورزان آب اکنون با دبی ۱.۵ تا ۲ متر مکعب بر ثانیه وارد تالاب می‌شود.

وی گفت: زه‌آب کشاورزی منطقه و روان آب‌های فصلی سهم به سزایی در پایداری این جریان دارد و امید است با ادامه همراهی همه دستگاه‌های مربوطه و کشاورزان بتوان این جریان را با حداکثر زمان به سمت تالاب ادامه داد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.