• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

پیش‌بینی وزش باد شدید در استان اصفهان

  • کد خبر : 18929
  • 14 اردیبهشت 1401 - 13:34
پیش‌بینی وزش باد شدید در استان اصفهان
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان با اشاره به وزش باد شدید در استان گفت: احتمال امکان آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، شکسته شدن درختان فرسوده و محصولات کشاورزی، اختلال در محورهای مواصلاتی استان در نیمه شرقی و جنوبی استان وجود دارد.

به گزارش نبض وطن، محمدرضا رفیعی در جمع خبرنگاران در مورد شرایط آب و هوایی اصفهان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار بر روی استان است و بر همین اساس در بیشتر نقاط استان غبار محلی در بعد از ظهر امروز گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و البته در مناطق غربی و شمالی  استان رگبار خفیف و پراکنده بهم دور از انتظار نیست.

وی افزود:روز پنج شنبه با وجود ناپایداری‌های همرفتی  رگبار پراکنده در سطح استان پیش بینی می‌شود. از روز پنج شنبه تا روز شنبه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در سطح استان وجود دارد که در مناطق شرقی منجر به گردوخاک و کاهش دید می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: از روز پنجشنبه ۱۵ تا شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و وقوع تندباد های لحظه‌ای ، نیمه شرقی با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به صادر شدن هشدار سطح زرد هواشناسی در استان اصفهان عنوان کرد: این شرایط در بیشتر مناطق به ویژه در نیمه جنوبی و شرقی استان بیشتر دیده می‌شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: بر این اساس احتمال امکان آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها، شکسته شدن درختان فرسوده و محصولات کشاورزی، اختلال در محورهای مواصلاتی استان در نیمه شرقی و جنوبی استان به سبب شکل گیری گرد و خاک موقت استان وجود دارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.