• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مسئولان در خصوص وضعیت پارک ساحلی و معضلات آن راهکار فوری پیدا کنند

  • کد خبر : 19111
  • 16 اردیبهشت 1401 - 15:17
مسئولان در خصوص وضعیت پارک ساحلی و معضلات آن راهکار فوری پیدا کنند
امام جمعه زرین شهر گفت: موتور سورای‌های خارج از قوانین راهنمایی و رانندگی، وضعیت نگران کننده حجاب، سگ گردانی و… توده مردم را در پارک ساحلی آزار داده و خانواده‌ها را دچار اضطراب و نگرانی کرده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با بیان اینکه دولت باید مردم را همراه خود دانسته و قبل از اجرای هر تصمیمی شفاف و صادقانه آن را با مردم در میان بگذارد، اظهار کرد: گرانی‌های سرسام آوری که امروز کشور را درگیر کرده، فارغ از مباحث روحی و روانی، وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را نشانه گرفته است.

وی افزود: چنانچه دولت قبل از هر تصمیمی برنامه‌های خود را با مردم صادقانه در میان گذاشته و آثار اجرا و یا عدم اجرای طرح‌های مدنظر را با زبان ساده برای مردم بیان کند قطعاً مردم فهیم ایران اسلامی با موضوع منطقی برخورد و با دولت همراهی خواهند کرد.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه با نقدهای غیر منصفانه و حمله به دولت مشکلات پیش روی کشور حل نخواهد شد، تصریح کرد: دولت وظیفه دارد به وضع معیشتی مردم به خصوص نیازمندان و دهک‌های پایین جامعه رسیدگی کند و این یک وظیفه مهم و اساسی است.

وی ادامه داد: گرانی‌های اخیر، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم سبب بروز ناراحتی در جامعه شده است و این مهم نیازمند اقدام فوری دولت و مجلس است.

باقریان با بین اینکه بعد از سال‌ها طرح هدفمندی اصولی یارانه‌ها در کشور آغاز شده است، اضافه کرد: دولت‌های گذشته در خصوص اجرای صحیح و اصولی طرح هدفمندی یارانه‌ها به وظیفه خود به درستی عمل نکردند و یا مخالف اجرای آن بودند.

وی عنوان کرد: هدفمند سازی یارانه‌ها، با نگاه ویژه به الگوی مصرف مردم ارتباط مستقیم دارد و چنانچه در این حوزه به موضوعات فرهنگی توجه نشود دستیابی به موفقیت بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

امام جمعه زرین شهر گفت: اگر برای ازدواج آسان و تعیین مهریه و جهیزیه در بین خانواده‌های ایرانی فرهنگ سازی شده بود امروز شاهد افزایش سن ازدواج و دیگر مشکلات پیش روی ازدواج جوانان نبودیم از این رو رمز رسیدن به موفقیت در اجرای طرح‌های مختلف فرهنگ‌سازی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: غرب با استفاده از فضای رسانه‌ای به دنبال تغییر فرهنگ غنی و نمادهای ایرانی-اسلامی است، و با تشکیل اتاق فکر کارشناسی خود به دنبال جایگزین کردن نمادهای غلط به روش‌های مختلف در کشور هستند.

باقریان افزود: نمادهای چون سگ گردانی، همجنس بازی، بی بند و باری، شهوت گرایی و… توسط غرب وارد فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی شد و اگر بیش از این غفلت کنیم آسیب‌های بسیار جدی به فرهنگ کشور وارد خواهد شد و همه مردم گرفتار این آسیب‌ها می‌شوند.

وی تصریح کرد: برخی شکست‌خورده‌های سیاسی در کشور به دنبال احیا خود به هر روشی هستند، عده‌ای گلایه دارند چرا در خصوص اظهارات سخیف برخی آنان مانند فائزه رفسنجانی مستقیم وارد عمل نشدیم، حال آن‌که این افراد اساساً این رفتارها و سخنان را بیان می‌کنند تا مطرح شوند و راهی جز این نوع حرکان ندارند.

امام جمعه زرین شهر گفت: شکست خورده‌های سیاسی در جامعه و بین توده‌های مردم طرد شده‌اند و راهی جز به پناه بردن به بیان کلام و رفتارهای سخیف ندارند.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان شهرستان لنجان در خصوص وضعیت پارک ساحلی و معضلات اجتماعی و اخلاقی آن راهکار فوری پیدا کنند، گفت: موتور سورای‌های خارج از قوانین راهنمایی و رانندگی، وضعیت نگران کننده حجاب، سگ گردانی و… توده مردم را در پارک ساحلی آزار داده و خانواده‌ها را دچار اضطراب و نگرانی کرده است.

باقریان تاکید کرد: باید همه مسئولان و مردم دست در دست یکدیگر دهند تا برای کاهش و رفع این معضلات راهکارهای فرهنگی و اجتماعی را در کنار حمایت قوه قهریه پیدا کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.