• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

نقش معلمان در تضمین آینده جامعه، اساسی و تعیین‌کننده است

  • کد خبر : 19164
  • 18 اردیبهشت 1401 - 22:46
نقش معلمان در تضمین آینده جامعه، اساسی و تعیین‌کننده است
شهردار زرین شهر گفت: معلمان در زمان شیوع کرونا نیز دست از تلاش برای تعلیم دانش آموزان برنداشته و در روزهای سختی که نهادهای مختلف با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بود، معلمان نیز در خط مقدم آموزش حضور یافتند تا روند تعلیم و تربیت متوقف نشود و باید دستان معلمانی که دغدغه آموزش و تربیت آینده‌سازان کشور را دارند بوسید.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی‌احمدی در جشن بزرگ هفته معلم، با بیان اینکه معلمان با تربیت نسل‌های مختلف نقش جاویدان و ماندگاری را در جامعه ایفا می‌کنند، اظهار کرد: خداوند متعال در نخستین آیات قرآن کریم از قلم و تعلیم سخن می‌گوید که حکایت از اهمیت و جایگاه معلم و تعلیم و تربیت دارد.

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است، افزود: معلمان تمام تلاش خود را صادقانه و بدون کوچک‌ترین چشمداشتی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به کار می‌گیرند و رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب به نقش مهم معلمان در جامعه پردازی و تمدن سازی اسلامی تاکید دارند که این مهم نشان از جایگاه والای معلمان در ادامه مسیر انقلاب است.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه نقش معلمان در تضمین آینده جامعه، اساسی و تعیین‌کننده است،تصریح کرد: معلمان در زمان شیوع کرونا نیز دست از تلاش برای تعلیم دانش آموزان برنداشته و در روزهای سختی که نهادهای مختلف با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بود، معلمان نیز در خط مقدم آموزش حضور یافتند تا روند تعلیم و تربیت متوقف نشود و باید دستان معلمانی که دغدغه آموزش و تربیت آینده‌سازان کشور را دارند بوسید.

وی ادامه داد: شغل معلمان تلفیقی از عشق و هنر بوده و این مسئله سبب شده اعتماد مردم به معلمان افزایش چشمگیری داشته باشد و این اعتماد بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش به شمار آمده و نشان از جایگاه ارزنده فرهنگیان در شهرهای ایران دارد از این رو امیدواریم تکریم معلمان به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

 اسماعیلی‌احمدی اضافه کرد: شهرداری زرین شهر و شورای اسلامی زرین شهر در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی خود و با هدف تکریم جایگاه معلمان اقدام به برگزاری جشن بزرگ گرامیداشت هفته معلم با برنامه‌های شاد و متنوع کرد تا علاوه بر خلق لحظاتی شاد و مفرح را برای این قشر مؤثر جامعه گامی هرچند کوچک برای تکریم جایگاه معلمان برداشته باشیم.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش محوری در آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی دارد، عنوان کرد: مدیریت شهری زرین شهر به دنبال آن بوده تا با تقویت ارتباط شهرداری و آموزش و پرورش با تکیه بر این ظرفیت ارزشمند در مسیر آموزش فرهنگ شهروندی به نسل جدید حرکت کند، چراکه ترویج فرهنگ‌شهروندی گامی مؤثر برای بهتر زیستن خواهد بود.

اسماعیلی‌احمدی ابراز امیدواری کرد: با همکاری این دو نهاد مهم، زمینه پرورش شهروندان قانون‌مدار در آینده بیش از پیش فراهم شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.