• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی:

افتتاح ۵نیروگاه خورشیدی در لنجان

  • کد خبر : 19169
  • 19 اردیبهشت 1401 - 15:41
افتتاح ۵نیروگاه خورشیدی در لنجان
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: به همت بسیج سازندگی شهرستان لنجان ۵ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تولید برق خانگی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین رجایی در حاشیه افتتاح پنج واحد تولید برق ۵ کیلو وات در شهرستان لنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های مهمی که سبب توسعه و پیشرفت کشور می‌شود پرداختن به زیرساخت‌های حوزه انرژی بوده که شرایط لازم را جهت افزایش تولید و رشد اقتصادی فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های انرژی در بعضی موارد مانع توسعه می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر مجموعه‌های صنعتی در استان اصفهان و شهرستان لنجان توسعه بسیار خوبی داشته اما آنگونه که باید زیرساخت‌های لازم در حوزه مباحث زیربنایی برای توسعه صنایع پرداخته نشده و این در حالیست که اگر انرژی نباشد توسعه‌ای نیز اتفاق نخواهد افتاد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از این ارکان مهم در توسعه صنایع بحث برق به عنوان یکی از انرژی‌های اصلی در حوزه تولید است که متأسفانه به آن توجه چندانی نشده بود و این در حالیست که اگر نتوانیم این زیرساخت‌های انرژی را تأمین کنیم قطعاً با محدودیت توسعه مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه امروز بسیج سازندگی در راستای احیای واحدهای خرد و کوچک در زمینه پنل‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری کرده است، ادامه داد: به همت بسیج سازندگی شهرستان لنجان امروز شاهد افتتاح ۵ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تولید برق خانگی هستیم که کمک شایانی به تولید انرژی در واحدهای کوچک خواهد داشت.

رجایی عنوان کرد: احداث نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات علاوه بر کاهش مصرف برق مزایایی بسیاری همچون افزایش در آمد خانوار و همچنین جلوگیری از قطع برق در زمان قطع احتمالی برق در بهار و تابستان به همراه خواهد داشت و زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنایع و واحدهای خرد و کوچک را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های پنل خورشیدی با تسهیلات کم‌بهره ایجاد می‌شوند، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی با هدف توسعه نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات تسهیلات بسیار مناسبی را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد از این رو شهروندانی که تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه دارند می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.