• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

زرین‌شهر، مهد علم، سرای هنر و یکی از تمدن‌سازترین شهرهای ایران

  • کد خبر : 19351
  • 11 خرداد 1401 - 13:12
زرین‌شهر، مهد علم، سرای هنر و یکی از تمدن‌سازترین شهرهای ایران
شهردار زرین‌شهر گفت: زرین‌شهر همواره به عنوان یکی از شهرهای استراتژیک، تأثیرگذار و قابل توجه از نظر تاریخ، فرهنگ، پیشینه و ویژگی‌های قابل ستایش در ایران شناخته شده و امروز وظیفه سنگینی در مسیر پاسبانی و انتقال میراث فرهنگی این شهر برعهده ما است تا نسل جدید را با تاریخ غنی خطه طلایی ایران آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی‌احمدی با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

زرین‌شهر، شهری تاریخی با پیشینه‌ای افتخارآمیز است، موسیقی زلال زاینده‌رودش یادآور ریشه‌های تمدنی، خاک پر مهرش سرشار از هویت و فرهنگ و جغرافیای پر رمز و رازش پرورش دهنده گوهرهای درخشانی است که جملگی عشق به زادگاه و نگاهداری از میراث سرزمین اجدادی‌شان را وظیفه ذاتی خویش می‌دانستند. فرهیختگانش سال‌های متمادی عناصر مختلف فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را در این دیار گردآوری کرده تا نام خطه طلایی ایران در طوفان‌های تاریخی به دست فراموشی سپرده نشود و در تاریخ ایران زمین به نیکی ثبت شود.

اگر زرین‌شهر را مهد علم، اندیشه، فرهنگ، سرای هنر، نمود اصالت و سنت، سرزمین پرورش شخصیت‌های برجسته دینی و یکی از تمدن‌سازترین شهرهای ایران بنامیم، سخنی به گزاف نگفته‌ایم. زرین‌شهر همواره به عنوان یکی از شهرهای استراتژیک، تأثیرگذار و قابل توجه از نظر تاریخ، فرهنگ، پیشینه و ویژگی‌های قابل ستایش در ایران شناخته شده و امروز وظیفه سنگینی در مسیر پاسبانی و انتقال میراث فرهنگی این شهر برعهده ما است تا نسل جدید را با تاریخ غنی خطه طلایی ایران آشنا کنیم.

یازدهم خردادماه روز نکوداشت زرین شهر فرصت مغتنمی برای پاسداشت و ارج نهادن به کهن‌شهر تاریخی زرین‌شهر است. اینجانب این روز فرخنده را محضر شهروندان فهیم زرین‌شهر تبریک عرض کرده و برای همکاران خود در جبهه نخست خدمت‌رسانی به شهروندان خطه طلایی ایران، توفیقات روز افزون در رسیدن به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران را از خداوند منان خواهان هستم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.