• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان:

بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور می تواند در برنامه‌ریزی‌ها دانشگاه را حمایت کنند

  • کد خبر : 19450
  • 13 خرداد 1401 - 19:37
بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور می تواند در برنامه‌ریزی‌ها دانشگاه را حمایت کنند
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور می توانند از نظر مالی، فکری ، مشورتی و ... در سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دانشگاه را حمایت کنند از این رو تشکیل این بنیاد در بخش باغبهادران می تواند مسیر توسعه این مرکز عالی را همواره سازد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، رضا مختاری ملک‌آبادی در آئین تجلیل از خیران دانشگاه پیام نور باغبادران، اظهار کرد: جامعه خیرین همواره با کمک به مراکز علمی زمینه‌ساز ظهور استعدادهای فرزندان این سرزمین بوده‌اند و با رفع موانع و مشکلات، دستیابی نسل‌های مختلف را به آموزش‌های عالی تسهیل کرده‌اند.

وی افزود: در سال ۱۳۸۶ قصد داشتند بیمارستانی را در مکان فعلی دانشگاه پیام نور باغبادران راه اندازی کنند اما به دلایل مختلف این مهم محقق نشد و باید از خیرین نیک اندیش همچون برادران ترکی و دیگر خیرین تقدیر کرد که با همراهی خود در تامین تجهیزات و … نقش بسزایی را ایفا کرده و زمینه ساز تاسیس دانشگاه پیام نور شدند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با بیان اینکه باید از خیرینی که در مسیر ساخت دانشگاه پیام نور واحد باغبادارن گام برداشتند تقدیر کرد، گفت: دانشگاه‌ها به دلیل کاهش جمعیت دانشجو در سالیان گذشته در حالت رکود قرار داشتند و دانشگاه پیام نور این شهر نیز دچار رکود جذب دانشجو شد اما خوشبختانه با همراهی شهرداری و شورای شهر و کمک شایانی که به این مرکز علمی داشتند دوباره به دوران اوج خود بازگشته است.

وی با بیان اینکه براساس استاندارد وزارت علوم کاهش جمعیت دانشجویان مراکز پیام نور به زیر ۲۵۰ نفرباعث تعطیل شدن این مراکز علمی می شود، ادامه داد: در سال ۱۳۸۶، ۴۴ مرکز در استان اصفهان تاسیس شد که از این تعداد ۱۴ مرکز در ۱۳۹۸ تعطیل شدند و نتوانستند به استانداردهای لازم دست پیدا کنند و عمده این مباحث به حمایت شهروندان و مسئولان از مراکز علمی باز می گردد.

مختاری دانشگاه پیام نور را دانشگاهی مردمی دانست و اضافه کرد: دانشگاه پیام نور از نظر اقتصادی جزء مراکز عالی علمی زیان ده به شمار می‌آید و به دلیل اخذ کمترین شهریه درآمد چندانی ندارند چراکه سیاست آن ایجاد امکان تحصیل برای همه اقشار جامعه به خصوص اقشار کم بضاعت به شکل مطلوب بوده از این رو باید حمایت دولت، مجلس، خیرین و … وجود داشته باشد تا بتوان این مراکز را اداره کرد.

وی عنوان کرد: همت خیرین و مسئولان باغبادران و حمایت آنان از دانشگاه پیام نور سبب شده این مرکز علمی جزء مراکز رده نخست استان اصفهان باشد و امیدواریم ارتباط دانشگاه مسئولان و شهروندان تقویت شود تا این روند ادامه یابد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم نهاد، همواره به بهترین شکل ممکن می توانند با بدنه جامعه و خیرین ارتباط برقرار کرده و بسترهای مشارکت آنان را در امور خیر فراهم کنند از این رو بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور در کشور شکل گرفت.

وی یادآور شد: بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور می توانند از نظر مالی، فکری ، مشورتی و … در سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دانشگاه را حمایت کنند از این رو تشکیل این بنیاد در بخش باغبهادران می تواند مسیر توسعه این مرکز عالی را همواره سازد.

مختاری افزود: دانشگاه پیام نور امکان تحصیل فرزندان را در کنار خانواده فراهم کرده، می تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری خیران باشد از سوی دیگر حضور دانشجویان دیگر شهرهای ایران در این مراکز علمی همواره عامل رونق شهرو سبب تحول اقتصاد شهری بوده است.

وی با بیان اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» وظیفه دانشگاه‌ها را سنگینتر از گذشته کرده است، گفت: دانشگاه‌ها خط مقدم و خاستگاه اصلی تحقق فعالیت‌های دانش بنیان محسوب می‌شوند که منتج به تولید اشتغال آفرین خواهد شد از این رو انتظار می رود در مسیر جذب اعتبارات با هدف تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و وابسته به دانشگاه‌ها حرکت کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که امروز رسالت دانشگاه پیام نور تنها آموزش نیست بلکه از مرحله پژوهش نیز عبور کرده و در مرحله مهارت و اشتغال قرار گرفته است برهمین اساس باید با تاسیس مراکز رشد، مراکز فناوری و واحدهایی که بتواند ایده‌های ارائه شده را تجاری سازی کرده و در اختیار اقتصاد منطقه قرار دهند گام برداشت تا شاهد رونق تولید و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات شهرستان لنجان موضوع بیکاری و اشتغال جوانان بوده و قطعا دانشگاه‌ پیام نور می توانند در مسیر حل این چالش نقش آفرینی کند.

مختاری عنوان کرد: چنانچه دانشگاه پیام نور باغبادران در مسیر افق تعریف شده سال ۱۳۸۶ رشد کرده بود امروز باید شرکت‌ها و موسسات وابسته به این دانشگاه در بخش باغبهادران شکل می گرفت و با توجه به اینکه امسال نقشه راه دانشگاهیان در انجام رسالت خطیر آموزش عالی توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده باید در مسیر تحقق آن گام برداشت تا منافع آن شامل حال شهروندان شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19450
  • نویسنده : زهرا جعفری

نوشته های مشابه

17آذر
نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است
مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.