• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

قمی: در شرایط کنونی مدرسه سازی نیاز به پشتوانه قوی و محکم دارد

  • کد خبر : 19471
  • 13 خرداد 1401 - 20:02
قمی: در شرایط کنونی مدرسه سازی نیاز به پشتوانه قوی و محکم دارد
رئیس آموزش و پرورش منطقه باغبهادران گفت: امیدواریم خیران نیک‌اندیش کمک کنند مرکز رشد در دانشگاه پیام نور باغبادران ایجاد شود چراکه مهارت‌آموزی که عامل مهمی در نخبه‌پروری است را در فعالیت این مراکز شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، عیدی محمد قمی اظهار کرد: بخش باغبهادران مهد علم بوده و از سوی دیگر جایگاه خیرین این منطقه نیز در حوزه ساخت مدرسه جایگاهی ارزنده دارد به‌گونه‌ای که فعالیت خیرین بومی بخش باغبهادران  سبب شده خیرین نیک اندیش دیگر شهرهای ایران نیز در این منطقه حضور یافته و در ساخت مدارس نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مدرسه سازی نیاز به پشتوانه قوی و محکم دارد، افزود: در استان اصفهان، شهر باغبادران بیشترین مدارس خیر ساز را در اختیار دارد و مدرسه‌ای نیز در آستانه بهره‌برداری است که بزرگترین پروژه آموزش و پرورش استان در حوزه خیرساز به شمار می آید.

رئیس آموزش و پرورش منطقه باغبهادران با بیان اینکه ساخت مدرسه نتیجه تمام کارهای خیر است، تصریح کرد: اگر امروز سرمایه‌های اجتماعی بزرگی در کشور مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند همه این افراد در مدارس پرورش یافته اند و باید قدردان خیرین بود که با حرکت در مسیر ساخت مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی چنین نتایج درخشانی را رقم زده اند.

وی با اشاره به اقدامات پژوهشی صورت گرفته در بخش باغبهادران، ادامه داد: در بین ۴۱ منطقه آموزش و پرورش در حوزه آموزش و پژوهش معلمان بخش باغبهادران در رتبه‌های نخست استان قرار دارد و امیدواریم در سال جاری بتوانیم یکی از سکوهای سه رتبه نخست استان را به خود اختصاص دهیم.

قمی اضافه کرد: در سال گذشته پژوهش‌هایی از سوی معلمان فعال در بخش باغبهادارن انجام شده بود که رتبه های کشوری را به دست آوردند و در بین حدود ۷۰ هزار معلم یکی از معلمان بخش باغبهادران موفق شد رتبه دوم اقدام پژوهشی کشور را به خود اختصاص دهد که این مهم نشان از اهمیت فعالیت آموزش و پرورش در کنار مراکز دانشگاهی را دارد.

وی عنوان کرد: در حوزه دانش آموزی سال گذشته رتبه ۱۶ استان اصفهان در حوزه پژوهش دانش آموزی به بخش باغبهادارن اختصاص یافت و امسال موفق شدیم رتبه ۸ کشوری را به خود اختصاص دهیم.

رئیس آموزش و پرورش منطقه باغبهادران گفت: رتبه دو نانو کشور در المپیاد دانش آموزی نیز توسط یکی از دانش آموزان بخش باغبهادران کسب شد و در حال حاضر هشت نفر از دانش آموزان این منطقه در مرحله کشوری المپیاد دانش اموزی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد کادر آموزش و پرورش باغبهادران در بخش تدریس غیر بومی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی آموزش و پرورش امروز در مسیر بومی گزینی کادر مورد نیاز خود قرار گرفته که این مهم می تواند کمک دانشگاه‌ها باشد.

قمی یادآور شد: ۴۵۵ نفر از دانش آموزان بخش باغبهادران دیپلم خود را اخذ کرده و کنکور داده اند اما نیاز است خط اتصالی بین خانواده ها و مراکز عالی ایجاد شود تا بتوانیم دانشگاه پیام نور باغبهادران را بیش از پیش به دانش آموزان و اولیاء آنان معرفی کنیم تا بخشی از آنان بتوانند بدون کنکور در رشته هایی که ظرفیت اشغالزایی دارد جذب شوند.

وی متذکر شد: پژوهش سرای آموزش و پرورش منطقه باغبهادران در سال گذشته در بین ۴۱ منطقه رتبه نخست استان را به خود اختصاص داد و این مهم نشان از ظرفیت پژوهش و علمی این بخش دارد و باید به این مهم بیش از پیش پرداخته شود و قطعا راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه‌ پیام نور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس آموزش و پرورش منطقه باغبهادارن گفت: امیدواریم خیرین نیک اندیش کمک کنند مرکز رشد در دانشگاه پیام نور باغبادران ایجاد شود چراکه مهارت آموزی را در فعالیت این مراکز شاهد خواهیم بود که عامل مهمی در نخبه پروری است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19471
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.