• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

غرق شدن دو جوان افغان در زاینده‌رود

  • کد خبر : 19477
  • 13 خرداد 1401 - 21:19
غرق شدن دو جوان افغان در زاینده‌رود
شهردار باغبادران گفت: دو جوان حدود ۲۵ ساله از اتباع افغانستان که به قصد شنا به رودخانه زاینده‌رود وارد شده بودند غرق شدند.

حجت الله امینی در گفتگو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه امروز (جمعه ۱۳ خردادماه) تماس مردمی به سامانه ۱۲۵، خبری حاکی از غرق شدن ۲ جوان حدود ۲۵ ساله از اتباع افغانستان بود و بر همین اساس نیروهای عملیاتی و اکیپ غواصی شهرداری باغبادران سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: با توجه به آماده‌باش کامل تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران در ایام بهار و تابستان تیم غواصی این ایستگاه ظرف کمترین مدت زمان ممکن با تجهیزات موجود در محل حادثه حاضر شدند.
شهردار باغبادران تصریح کرد: عملیات جستجو سریعاً آغاز شد و با تلاش فراوان تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران در دقایق اولیه عملیات، پیکر یکی از جوان ۲۰۰ متر بعد از سد چم آسمان کشف و به خارج از رودخانه زاینده رود انتقال داده شد.
وی ادامه داد: متأسفانه تلاش نیروهای آتش نشانی و تکنسین‌های اورژانس برای CPR موفقیت آمیز نبود.
امینی اضافه کرد: حدود ساعت ۱۹ نیز با اطلاع شهروندان شهر باغشاد به واحد آتش نشانی این شهر، پیکر بی جان فرد دوم نیز توسط پرسنل آتش نشانی شهر باغشاد از آب خارج و تحویل نیروی انتظامی شد.
وی عنوان کرد: در ایام بهار و تابستان به دلیل حضور گردشگران شاهد افزایش حوادث غرق شدگی در رودخانه زاینده رود هستیم که علت اصلی این حوادث عدم توجه به هشدارهای شنا ممنوع، عدم آشنایی با شنا در آب‌های خروشان و ورود به رودخانه زاینده رود است.
شهردار باغبادران با اشاره به بروز بیش از ۱۰ حادثه غرق شدگی در سال ۹۸، خاطرنشان کرد: طی دوسالی که شاهد شیوع ویروس منحوس کرونا بوده و حضور گردشگران در شهر ساحلی باغبادران کم رنگ شده بود ، حوادث کمتری را شاهد بودیم اما با افزایش حضور گردشگران شاهد اینگونه حوادث هستیم.
وی متذکر شد: افراد باید از شنا کردن در رودخانه زاینده‌رود و دریاچه ها پرهیز کنند، چرا که بیشترین قربانیان غرق‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها و دریاچه ها هستند و ممکن است افراد با آب‌تنی در این مکان‌ها به دلیل سردی آب، وجود سنگ و صخره و… دچار حادثه شده و با خطر مرگ دست و پنجه نرم کنند.
امینی گفت: توجه به هشدارهای شنا ممنوع همواره باید مورد توجه شهروندان شهرستان لنجان و گردشگرانی که مقصد سفر خود را شهر ساحلی باغبادران قرار داده اند باشد تا نشاط و شادابی آنها با غم و اندوه از دست دادن عزیزترین افراد خانواده همراه نباشد.
بروز اینگونه حوادث علاوه بر تلخی سفر برای خانواده ها، زحمات و استرس فراوانی را برای نیروهای خدماتی و امدا د شهر از جمله آتش نشانی و خدمات ایمنی ، خدمات شهری ، نیروی انتظامی، اورژانس و مراکز درمانی را در پی داشته و همچنین موجب بروز آسیب های روحی و روانی برای شهروندان و سایر گردشگران می گردد.
وی تاکید کرد: خانواده ها نیز باید نسبت به تفریحات و بازی های زمان اوقات فراغت فرزندان خود نظارت کافی داشته باشند و هرگز اجازه شنا کردن در دریاچه ها و رودخانه ها و استخر های ذخیره آب کشاورزی را به فرزندان خود ندهند.
وی با توجه به حجم قابل توجه حوادث مختلف و وسعت حوزه استحفاظی واحد آتش نشانی شهر باغبادران خواستار توجه ویژه مدیران استانی و کشوری در راستای تجهیز واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی باغبادران گردید.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.