• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

امینی: ظاهر فریبنده رودخانه و بی احتیاطی باعث وقوع حوادث تلخ می‌شود

  • کد خبر : 19570
  • 23 خرداد 1401 - 23:17
امینی: ظاهر فریبنده رودخانه و بی احتیاطی باعث وقوع حوادث تلخ می‌شود
شهردار باغبادران گفت: ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران علاوه بر خدمت رسانی به شهروندان شهر باغبادران در مواقع بروز حوادث در روستاهای بخش باغبهادران باید نیروهای خود را به محل حادثه اعزام کند اما به دلیل پراکندگی روستاهای بخش با چالش‌های متعددی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الله امینی در جمع خبرنگاران یکی از رسالت‌های مدیریت شهری را امدادرسانی سریع و به موقع در زمان بروز حوادث دانست و اظهار کرد: آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران همواره تلاش کرده با ارائه آموزش‌های شهروندی و با حضور به موقع و در کمترین زمان ممکن در محل حوادث وظایف خود را در خصوص کاهش خسارت‌های جانی و مالی به درستی انجام دهد.

وی افزود: ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران علاوه بر خدمت رسانی به شهروندان شهر باغبادران در مواقع بروز حوادث در روستاهای بخش باغبهادران باید نیروهای خود را به محل حادثه اعزام کند اما به دلیل پراکندگی روستاهای بخش با چالش‌های متعددی مواجه هستیم.

شهردار باغبادران استقرار ایستگاه آتش‌نشانی در روستاهای بخش باغبهادران با هدف خدمت‌رسانی بهتر به روستاها را ضروری دانست و تصریح کرد: ایام بهار و تابستان شهر باغبادران و همچنین روستاهای بخش باغبهادران مقصد گردشگرانی است که می‌خواهند با خنکای دل انگیز عبور رودخانه زاینده رود، غبار خستگی و گرمای تابستان را از تنشان بیرون کنند اما عمق ظاهری فریبنده رودخانه و بی احتیاطی باعث وقوع حوادثی می‌شود که سفر را به کام گردشگران و شهروندان تلخ می‌کند.

وی ادامه داد: ساعت ۱۵ و ۲۴ دقیقه روز گذشته یک مورد حادثه غرق شدگی خانمی جوانی حدوداً ۲۴ ساله در رودخانه زاینده رود در محدوده روستای چم حیدر توسط تماس مردمی به ایستگاه آتش‌نشانی باغبادارن اعلام شد.

امینی اضافه کرد: با توجه به آماده‌باش کامل تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادارن در ایام تابستان‌، این تیم ظرف کمترین مدت زمان ممکن با تجهیزات کامل در محل حادثه حاضر شد.

وی با بیان اینکه گردشگرانی که به بخش باغبهادارن سفر می‌کنند، شرایط منطقه را نمی‌شناسند، عنوان کرد: پس از حضور تیم غواصی به آنها اعلام شد به دنبال بی‌احتیاطی یک خانواده در حاشیه رودخانه خروشان زاینده رود خانمی جوان ساکن فولادشهر با تصور پایین بودن سطح آب به رودخانه وارد شده که دچار حادثه می‌شود.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: با تلاش تیم غواصی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادارن طی مدت ۴۰ دقیقه جستجو، پیکر بی جان این جوان از رودخانه خارج شد و تحویل نیروی انتظامی شد.

وی متذکر شد: برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث تلخ باید بر آگاهی‌بخشی به مردم به‌خصوص نسل جوان به رعایت موارد ایمنی همت کرد تا با فرهنگ‌سازی از به وجود آمدن صدمات جدی جلوگیری شود.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.