• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
مسئول امور برق شهرستان لنجان:

لزوم همراهی اصناف برای برق‌رسانی به بلوک‌های شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر

  • کد خبر : 19583
  • 24 خرداد 1401 - 10:15
لزوم همراهی اصناف برای برق‌رسانی به بلوک‌های شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر
مسئول امور برق شهرستان لنجان گفت: با اتصال برق شهرک مشاغل کارگاهی به شبکه اصلی، زمینه لازم برای صاحبان مشاغل جهت ارائه درخواست خرید انشعاب برق از سوی متقاضیان به اداره برق شهرستان مهیا شده تا براساس نیاز، انشعاب تک‌فاز و سه فاز با آمپرهای مورد نیاز به آنان واگذار شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، مهدی یوسفان در نشست بررسی آخرین وضعیت شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر با بیان اینکه بر اساس قانون هزینه برق رسانی به شهرک‌ها به دلیل استقرار در خارج از محدوده با متولی ساخت آن است، اظهار کرد: شهرک های صنعتی، کارگاهی، گلخانه‌ای و پروژه هایی که در این فاز قرار داشته باشد طبق قانون باید با آورده اعضاء خدماتی چون برق آنها تامین شود البته در برخی مواقع چنین استنباط می شود، بودجه‌ای سرگردان وجود دارد و می توان آن را در پروژه‌ای هزینه کرد اما در واقعیت چنین نبوده و باید این مسئله را از ذهن خارج کرد.
وی افزود: زمین شهرک مشاغل کارگاهی توسط شهرداری و با قیمتی ناچیز به متقاضیان استقرار در این مجموعه واگذار شده و با تامین زیرساخت ها این اراضی قطعا با افزایش قیمت روبه رو خواهند بود از این رو به لحاظ قانونی و شرعی صحیح نبوده که دولت بودجه ای را برای عده‌ای خاص و در شهرکی خاص که ارزش افزوده قابل توجهی باری صاحبان آن ایجاد می شود هزینه کند.
مسئول امور برق شهرستان لنجان تصریح کرد: شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر جزء مجموعه هایی به شمار می آید که معابر و شبکه برق آن به صورت اصولی به مرحله اجرارسیده با پس از اجرای شبکه فشار قوی برخی انتظار داشتند که شهرداری اجرای شبکه فشار ضعیف را نیز برعهده بگیرد.
وی ادامه داد: تفاهمنانه ای در سال ۱۳۹۲ بین شهرداری زرین شهر و اداره برق شهرستان لنجان با هدف برق رسانی به این مجموعه به امضا رسید و اداره برق طرحی را در قالب شبکه دو مداره طراحی کرد و در نهایت شبکه اصلی و شبکه داخلی با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اجرا شد.
یوسفان اضافه کرد: با اتصال برق شهرک مشاغل کارگاهی به شبکه اصلی زمینه لازم برای صاحبان مشاغل جهت ارائه درخواست خرید انشعاب برق از سوی متقاضیان به اداره برق شهرستان مهیا شده تا بر اساس نیاز انشعاب تک‌فاز و سه فاز با آمپرهای مورد نیاز به آنان واگذار شود.
وی عنوان کرد: در واگذاری انشعاب برق به متقاضیان در شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر پیشرفت ۷۰ درصدی مکان مورد درخواست است که این مهم در بخش قابل توجهی از شهرک اتفاق نیفتاده است و با توجه به اهمیت واگذاری انشعاب برق به برخی متقاضیان معاون مهندسی ادراه برق استان بازدیدی که از شهرک داشتند تا بتوانیم ساز و کار مناسب را برای ارائه خدمات مورد نیز ترسیم کنیم.
مسئول امور برق شهرستان لنجان گفت: پس بازدید و برگزاری جلسه کارشناسی مجوزی اخذ شد که مالکان بلوک ها بتوانند ترانس مورد نیز را نصب کرده تا در زمانی که کلیه صاحبان مشاغل در یک بلوک محل استقرار خود را به اتمام رساندند بتوانند از ظرفیت تعریف شده استفاده کنند و نیازمند تعویض ترانس نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم این بوده که تنها افرادی که اقدام به ساخت و ساز کرده اند تمایل به استفاده از شبکه برق داشته و دیگر افراد همچنان تمایلی به پرداخت هزینه اعلام شده برای اجرای پروژه ندارند درحالی که اگر همراهی همه افراد وجود داشته باشد پروژه قابلیت اجرا به خود خواهد گرفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.