• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر مطرح کرد:

مشاغل مزاحم، پتکی بر محیط زیست شهری

  • کد خبر : 19586
  • 24 خرداد 1401 - 11:50
مشاغل مزاحم، پتکی بر محیط زیست شهری
شهردار زرین‌شهر گفت: رشد روز افزون و شتابان شهرنشینی باعث شکلگیری و استقرار انواع واحدهای خدماتی در داخل شهرها شد به گونه ای که امروزه فعالیت اینگونه مشاغل علاوه بر ایجاد آلودگی‌های صوتی، بصری، زیست محیطی و... مدیریت شهری را نیز در توسعه شهر با معضلات جدی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در نشست بررسی آخرین وضعیت شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر اظهار کرد: رشد روز افزون و شتابان شهرنشینی باعث شکلگیری و استقرار انواع واحدهای خدماتی در داخل شهرها شد به گونه ای که امروزه فعالیت اینگونه مشاغل علاوه بر ایجاد آلودگی‌های صوتی، بصری، زیست محیطی و… مدیریت شهری را نیز در توسعه شهر با معضلات جدی مواجه کرده است.
وی افزود: با توجه به لزوم ساماندهی مشاغل مزاحم شهری شهرداری زرین شهر در سال ۱۳۹۰ طراحی احداث شهرک مشاغل کارگاهی را انجام و در سال ۱۳۹۲ واگذاری زمین براساس طرح تفکیکی که توسط شهرداری تهیه شده بود به ۶۲۴ واحد دارای پروانه کسب واگذار شد و از این تعداد، ۲۵۵ واحد صنفی اقدام به اخذ پروانه ساخت کردند.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: اجرای این پروژه با چالش‌های متعددی مواجه شد و درنهایت اجرای آسفالت معابر اصلی، جدول گذاری، اجرای شبکه برق فشار قوی و متوسط و… به مرحله اجرا رسید و باید گفت بسیاری از مشکلات موجود امروز در شهرک مشاغل کارگاهی عدم همکاری برخی مالکان برای آغاز ساخت و ساز و انتقال مشاغل به این مجموعه است.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از اصناف اهمیت چندانی به اخذ پروانه ساخت و آغاز ساخت ساز در شهرک مشاغل کارگاهی نداشته و همکاری لازم را در اجرای این پروژه نداشته اند و یکی از موضوعاتی که امروز تعدادی از کسبه در شهرک مشاغل کارگاهی درخصوص آن مطالبه دارند موضوع برق فشار ضعیف شهرک است.
اسماعیلی احمدی با اشاره به برگزاری چندین جلسه با مدیریت شبکه برق شهرستان لنجان، اضافه کرد: تورم و افزایش نرخ ارز و همچنین وارداتی بودن دو قطعه سکسیونر و رکلوزر از جمله چالش‌های مهم در اجرای شبکه برق فشار قوی و متوسط در شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر به شمار می‌آمد که در نهایت مدیریت شهری زرین شهر این چالش را پشت سر نهاده و شبکه برق شهرک به شبکه اصلی متصل می شود.
وی عنوان کرد: وظیفه ای شهرداری در شهرک مشاغل کارگاهی تامین برق فشار قوی و متوسط این مجموعه بوده که این مهم محقق شده و تامین برق فشار ضعیف بلوک‌ها به درخواست مالکین اجرا خواهد شد و باید توجه داشت نوع ترانس هر یک از بلوک‌ها با توجه به مصرف اصناف فعال در آنها متفاوت است.
شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ضرر و زیان و اعمال هزینه بیشتر به اصنافی که در شهرک مشاغل کارگاهی اقدام به خرید زمین و یا ساخت و ساز کرده اند براساس نیاز متقاضیان مقرر شد محاسبات لازم از سوی اداره برق انجام و پس واریز وجه توسط صاحبان مشاغل در بلوک‌ها ضمن تامین ترانس مورد نظر شبکه فشار ضعیف نیز اجرا شود.
وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته اداره برق شهرستان لنجان موافقت خود را مبنی بر تقسیط حق انشعابات و نیرو رسانی را اعلام کرد تا فشار کمتری بر مالکان وارد شود اما اصناف همچنان برای تحقق این مسئله پای کار نیامده و قبول نکرده اند این مسئله اجرایی شود.
اسماعیلی احمدی تصریح کرد: در برخی از بلوک ها شهرداری مالک تعدادی از واحدها بوده و برهمین اساس شهرداری سهم هزینه اجرای شبکه برق فشار ضعیف این بلوک ها را پرداخت خواهد کرد تا درنهایت در زمان واگذاری قیمت نیرو رسانی از متقاضیان اخذ شود.
وی ادامه داد: در خصوص مالکانی که هیچگونه اقدامی را تاکنون انجام نداده اند نیز باید گفت تصمیم گرفته شده است از طریق کمیسیون ۲۰ بند ماده ۵۵ اخطارهای لازم صادر تا در نهایت برای بازپسگیری این املاک وارد فاز حقوقی شویم.
شهردار زرین شهر گفت: تاکنون به تعدادی از افرادی که زمین به آنها تحویل شده اخطار داده ایم و این روند ادامه خواهد داشت چراکه برخی از افرادی که اقدام به خرید زمین کرده اند تمایلی به خروج از شهر و استقرار در شهرک را نداشته و به دید سرمایه گذاری به این اراضی نگاه می کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.