• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

محمدی: مشاغل مزاحم در زرین شهر با سرعت بیشتر ساماندهی شوند

  • کد خبر : 19589
  • 24 خرداد 1401 - 12:04
محمدی: مشاغل مزاحم در زرین شهر با سرعت بیشتر ساماندهی شوند
فرماندار شهرستان لنجان گفت: زمان برای اجرای پروژه مهمی همچون شهرک مشاغل کارگاهی از دست رفته است و بخشی از وعده‌هایی که طی سالیان متمادی به اصناف داده شده در زمان خود محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشاری در نشست بررسی آخرین وضعیت شهرک مشاغل کارگاهی اظهار کرد: به دلیل مختلف از جمله ضرب العجل برای انتقال اصناف مزاحم شهری به خارج از محدوده با حداقل قیمت ممکن زمینی در اختیار اصناف قرار گرفت که زیرساخت‌ها در آن مهیا نبود و به همین علت ۹ سال از زمان آغاز این پروژه سپری شده است.
وی افزود: زمان برای اجرای چنین پروژه مهمی از دست رفته است و بخشی از وعده‌هایی که طی سالیان متمادی به اصناف داده شده در زمان خود محقق نشده است.
فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: افزایش هزینه‌ها، بلاتکلیفی و… انسجام اصناف و مدیریت شهری را تحت تاثیر قرار داد و این مسئله سبب ۳۶۹ نفر از متقاضیان اقدام به اخذ پروانه ساخت نکرده و ۲۵۵ نفر اقدام به اخذ پروانه ساخت کنند که از این میان تعداد محدودی از این افراد اقدام به ساخت و ساز کرده اند.
وی ادامه داد: یکی تز مشکلات این پروژه اجرای شبکه فضار ضعیف بوده و باید توجه داشت اداره برق و شهرداری زرین شهر اختیار قانونی برای هزینه کرد در اجرای چنین پروژه‌ای در شهرک مشاغل کارگاهی را نداشته و چنانچه هزینه‌ای انجام دهند باید پاسخگوی سازمان بازرسی باشند.
محمدی اضافه کرد: امروز زمان آن رسیده تا با خرد جمعی به گونه ای عمل شود که این پروژه به بهره برداری برسد از این رو باید زمانی را در نظر گرفت تا صاحبان اراضی در شهرک مشاغل کارگاهی گردهم آیند تا ضمن بهره برداری از این پروژه شاهد خروج اصناف مزاحم شهری از بافت شهر باشیم تا سلامت شهروندان بیش از این تحت تاثیر قرار نگیرد.
وی عنوان کرد: شاید قراردادی که بین مدیریت شهری و اصناف منعقد شده منطقی نباشد و قطعا راه برای پیگیری باز است اما با توجه به افزایش نجومی قیمت ها و اهمیت مدیریت هزینه‌ها منطقی است که صاحبان مشاغل سهم همیاری و مشارکت خود را پرداخت کرده و در کار آن انشعابات مورد نیز آنها به صورت ۱۰۰ درصد تقسیط به متقاضیان واگذار شود تا شاهد تحمیل هزینه بیشتر به آنان نباشیم.
فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور به استان اصفهان در پیش بوده و نماینده ایشان به شهرستان لنجان سفر خواهند کرد، از این رو پروژه شهرک مشاغل کارگاهی جزء پروژه های مورد مطالبه مدیریت شهری برای تخصیص اعتبار بوده و اصناف نیز می توانند با مکاتبه این مسئله را مطالبه کنند.
وی یادآور شد: از ظرفیت نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی برای گشودن گره چندین ساله این پروژه نیز می توان استفاده کرد تا با وزیر نیرو مذاکره کرده تا در صورت امکان اعتباری به این پروژه تخصیص پیدا کرده و یا تصمیمات کارشناسی برای کاهش هزینه ‌ها اتخاذ شود.
محمدی متذکر شد: چنانچه در فرصتی معیین برای آغاز ساخت و ساز و انتقال اصناف مزاحم شهری به این مجموعه از سوی افرادی که در این پروژه اقدام به خرید زمین کرده اند تصمیمی اتخاذ نشود به دنبال تغییر کاربری این اراضی خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19589
  • نویسنده : زهرا فنایی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.