• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی زرین شهر خبر داد:

تمدید تخفیف صدور پروانه در شهرک مشاغل مزاحم شهری

  • کد خبر : 19592
  • 24 خرداد 1401 - 12:39
تمدید تخفیف صدور پروانه در شهرک مشاغل مزاحم شهری
رئیس شورای اسلامی شهر زرین‌شهر گفت: با توجه به عزم مدیریت شهری برای تشویق اصناف به ساخت‌وساز در شهرک مشاغل کارگاهی تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده برای دریافت پروانه ساخت با پیشنهاد مجدد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر تا پایان تیرماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علی سلیمیان در نشست بررسی آخرین وضعیت شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر اظهار کرد: در قرارداد شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر بندی وجود دارد که چنین مطرح شده چنانچه مالکین اقدام لازم را درخصوص ساخت و ساز انجام ندهند شهرداری می تواند قرارداد را لغو کند اما مدیریت شهری با هدف تشویق اصناف بسته ای تشویقی را در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه رونق بخشی به ساخت و ساز با تخفیفات شهرداری محقق خواهد شد، افزود: بسته تشویقی مدیریت شهری در سال گذشته تخفیف ۴۰ درصدی برای اخذ پروانه ساخت و تقسیط آن بود که لایحه آن توسط شهردار تدوین و توسط اعضاء شورای شهر به تصویب رسید که این طرح تا ابتدای اردیبهشت ماه ادامه داشت اما اصناف به دلایل مختلف از این شرایط استفاده نکردند.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت آغاز ساخت و ساز در شهرک مشاغل مزاحم شهری با لایحه شهرداری زرین شهر و موافقت اعضا شورای اسلامی شهر این بسته تشویقی تا پایان تیرماه تمدید شد.
وی عنوان کرد: اصناف به این نکته توجه داشته باشند که از لحاظ حقوقی مدیریت شهری نمی تواند اموال شهرداری را در پروژه هایی که تعهدی در برابر آن وجود ندارد هزینه کند و از سوی دیگر باید پاسخگوی تصمیات اتخاذ شده باشد از این رو تلاش شد در حیطه وظایف قانونی مدیریت شهری تخفیف، تقسیط و… برای صاحبان مشاغل در نظر گرفته شود.
سلیمیان خاطرنشان کرد: اجرای فاز دو و طرح توسعه ۱۷ هکتاری شهرک مشاغل کارگاهی منوط به تعیین تکلیف و پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت و ساز فاز نخست این شهرک بوده اما به دلیل عدم تحقق این مهم با طرح توسعه این پروژه موافقت نشده است.
وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شورای اسلامی زرین شهر در خصوص واگذاری انشعابات به واحد هایی که هنوز ساخته نشده اند، گفت: با توجه به قوانین اداره برق تا زمانی که ساخت و ساز یک واحد به اتمام نرسیده باشد این اداره مجاز به واگذاری انشعاب به متقاضیان نخواهد بود.
رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه اجرای شبکه برق رسانی به بلوک‌ها از جمله ترانس و تجهیزات مورد نیاز به افرادی که اقدام به احداث مجموعه خود کرده‌اند تحمیل می شد و یا با افزایش بار مصرف بلوک‌ها باید نسبت به افزایش ترانس اقدام می کردند شورای اسلامی شهر در خصوص رفع این مشکل پیشنهاد مشارکت کلیه مالکین بلوک‌ها، حتی افرادی که هنوز ساخت و ساز نکرده اند را ارائه کرد.
وی متذکر شد: با اجرایی شدن این پیشنهاد هزینه خرید و نصب ترانس بلوک و تجهیزات مورد نیاز بین کلیه مالکین تقسیم شده و افرادی که اقدام به ساخت و ساز کرده اند ، با صرف هزینه کمتری می‌توانند انشعاب برق کارگاه خود را خریداری کنند.
سلیمیان یادآور شد: با توجه به اینکه واگذاری انشعاب به افرادی که همچنان اقدام به ساخت و ساز نکرده‌اند ، با قوانین اداره برق سازگار نیست، با همکاری اداره برق و پیگیری به عمل آمده از طرف شورای اسلامی زرین شهر و همراهی معاونت فنی برق منطقه‌ای استان این مسئله مرتفع و با واگذاری انشعاب به همه افرادی که در این مجموعه زمین خریداری کرده‌اند موافقت شد.
وی متذکر شد: با توجه به عزم مدیریت شهری برای تشویق اصناف به ساخت و ساز در شهرک مشاغل کارگاهی تخفیفات در نظر گرفته شده برای اخذ پروانه ساخت با پیشنهاد مجدد شهرداری و تصویب شورا تا پایان تیرماه تمدید شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.