• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

راه‌اندازی منطقه اقتصادی «آی تی» یکی از مطالبات شهرستان لنجان است

  • کد خبر : 19608
  • 25 خرداد 1401 - 0:09
راه‌اندازی منطقه اقتصادی «آی تی» یکی از مطالبات شهرستان لنجان است
فرماندار شهرستان لنجان گفت: پیگیری ویژه منطقه اقتصادی «آی تی» یکی از مطالبات مهم شهرستان بوده که در سفر ریاست جمهوری به آن پرداخته می‌شود.

حمیدرضا محمدی در گفت‌وگو  با خبرنگار نبض وطن با اشاره مطالبات شهرستان لنجان در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان، اظهار کرد: مقرر شده که نمایندگان رئیس جمهور و وزرا در یک یا دو شهرستان حضور پیدا کنند و پروژه‌هایی را که از قبل مشخص شده مورد بازدید قرار دهند و در جلسه شورای اداری نقطه نظرات مدیران و نمایندگان مردم را بشنوند.

وی افزود: طبق اعلام دولت شهرستان لنجان میزبان سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست است که البته احتمال تغییر در برنامه وجود دارد. لنجان شهرستانی صنعتی است که با مشکل آلودگی هوا و آلاینده‌ها روبرو است که مردم خواهان بهبود این وضعیت هستند چراکه داشتن یک هوای پاک و تمیز حق آنان است.

فرماندار لنجان با بیان اینکه مطالباتی داریم که امیدواریم جز مصوبات سفر رئیس جمهور باشد، گفت: مطالبات زیادی در بخش آموزش و پرورش داریم. در حال حاضر مدارس نیمه ساخته‌ای داریم که به دلیل کمبود اعتبار نیمه‌کاره رها شده‌اند. با توجه به اینکه شهرستان لنجان مهاجرپذیر است هر سال در اول مهرماه با جمعیت زیاد دانش آموزان جدید برای ثبت نام روبرو می‌شویم، بنابراین باید توسعه زیرساخت‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد تا با کمبود فضای آموزشی مواجه نباشیم.

محمدی ادامه داد: بازآفرینی و بهسازی بافت روستاها از اهمیت خاصی برخوردار است. وقتی شعار می‌دهیم که مهاجرت از روستاها باید با کندی مواجه شود باید بازآفرینی بافت روستاها مورد توجه دولت قرار گیرد که در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان این مطالبه را پیگیری می‌کنیم. موضوع اشتغال از اولویت‌های مهم است که نیازمند ارتقای مهارت‌ها در نسل جوان و تجهیز کارگاه‌های مرکز فنی حرفه‌ای است. طرح‌های اشتغال خانگی برای بانوان سرپرست خانوار نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در بخش آب مطالبه مهم لنجان، آبرسانی به روستاهای بخش باغبهادران است که از مطالبات مهم این شهرستان است که سعی می‌کنیم با تهیه گردش کار قوی و اقناع سازی وزیر در این بخش موفق عمل کنیم. همچنین با توجه به قطعی مکرر برق در فصل گرم سال توسعه و تأمین زیرساخت‌های مزارع خورشیدی در دستور کار مدیریت شهرستان است.

فرماندار لنجان گفت: شهرستان لنجان دارای ۶۰ کیلومتر مسیر زاینده‌رود است و هر زمانی که آب سد باز می‌شود اخبار ناراحت کننده‌ای از غرق شدن گردشگران و ساکنان محلی را می‌شنویم که بر این اساس تأمین و تجهیز پایگاه‌های آتش‌نشانی ضروری است.

محمدی اظهار کرد: با توجه به جغرافیای خاص شهرستان لنجان نیازمند تجهیز و تقویت پایگاه‌های هلال احمر هستیم که تحقق این مهم اعتبارات خاصی را طلب می‌کند که با بضاعت محدود شهرستان و استان همخوانی ندارد که توقع داریم حل این مشکل در دستور کار وزیر سفر کرده به شهرستان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان با توجه به اینکه در مسیر راه‌های مواصلاتی زیادی قرار گرفته‌ایم ضروری است که ۷ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که در این سفر به آن پرداخته می‌شود. همچنین احداث پارک علم و فناوری در لنجان که مورد تأکید مسئولان استانی نیز بوده باید در سفر رئیس‌جمهور مورد توجه قرار گیرد. پیگیری ویژه منطقه اقتصادی «آی تی» نیز یکی دیگر از مطالبات شهرستان بوده که در این سفر به آن پرداخته می‌شود

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19608
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.