• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

محمدی: لنجان رتبه نخست بیکاری را دارد

  • کد خبر : 19618
  • 26 خرداد 1401 - 12:40
محمدی: لنجان رتبه نخست بیکاری را دارد
فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه در این شهرستان حدود ۱۲۰ واحد صنعتی فعال وجود دارد که تعداد هشت واحد از آن‌ها در لیست صنایع آلاینده قرار دارد و این مسئله به عنوان یک مطالبه عمومی نیازمند توجه ویژه است، ادامه داد: اجرا نشدن سیستم شبکه فاضلاب بهداشتی و چالش‌های آن از دیگر مطالبات لنجان است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی‌فشارکی امروز _پنجشنبه، بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان لنجان که با حضور نماینده ویژه رئیس‌جمهور برگزار شد این شهرستان را ایرانی کوچک با رنگین کمانی از اقوام دانست و اظهار کرد: مردم شهیدپرور شهرستان لنجان در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع از کیان ایران اسلامی همواره پیشتاز بوده‌اند و گواه آن اعزام بیش از ۱۲ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: شهرستان لنجان بیش از ۷۵۰ شهید، ۱۲۳ آزاده و ۲۳۰۰ جانباز تقدیم اسلام کرده است و این پیشینه درخشان سرمایه‌ای ارزشمند برای این شهرستان به شمار می‌آید.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه عبور ۶۰ کیلومتر از رودخانه زاینده‌رود گواه از تمدن کهن این دیار است، ادامه داد: وجود دو هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی سبب شده است شهرستان لنجان به عنوان مهد کشاورزی در استان اصفهان شناخته شود.

وی اضافه کرد: شهرستان لنجان یکی از شهرستان‌های استراتژیک استان به‌شمار می‌آید؛ به‌گونه‌ای که مدخل توزیع آب به ۵۶ شهر و روستا و محل آب‌رسانی به پنج میلیون نفر در استان اصفهان و دیگر استان‌های کشور را دارد.

لنجان رتبه نخست بیکاری را دارد

محمدی‌فشارکی ادامه داد: در دهه‌های اخیر با شکل‌گیری و توسعه صنعت در منطقه، شهرستان لنجان به عنوان شهرستانی صنعتی در کشور شناخته شده به‌گونه‌ای که به این شهرستان در دل خود صنایع بزرگ و مادری همچون ذوب‌آهن، مجتمع فولاد سبا و مجتمع صنایع دفاعی را جای داده است، همچنین دو شهرک صنعتی، دو ناحیه صنعتی و دو منطقه کارگاهی در منطقه مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: وجود جاذبه‌های فراوان طبیعی، گردشگری و صنعتی، نزدیک بودن به مرکز استان، قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چند استان کشور و همچنین توسعه مسکن از جمله طرح بزرگ مسکن مهر این شهرستان را به یکی از مهاجرپذیرترین شهرستان‌های استان مبدل کرده است.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه به‌رغم وجود صنایع بزرگ و ظرفیت‌های گردشگری، شهرستان لنجان رتبه نخست بیکاری را با نرخی بالای ۱۸ درصد به خود اختصاص داده است، افزود: مشکلات زیرساختی مسکن مهر در فولادشهر و دیگر شهرهای شهرستان و همچنین طرح اقدام ملی مسکن و تأمین زمین در زرین‌شهر به‌عنوان مرکز شهرستان یکی دیگر از چالش‌های مهم شهرستان لنجان به شمار می‌آید.

وی افزود: بی‌توجهی برخی مسئولان در دوره‌های گذشته در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در این شهرستان مهاجرپذیر باعث بروز چالش‌هایی شده و کمبود اعتبارات در ایجاد فضاهای فرهنگی باعث بروز برخی نگرانی‌ها شده است.

۱۲۰ واحد صنعتی فعال در لنجان

محمدی‌فشارکی تصریح کرد: توجه نکردن به سرمایه‌گذاری و تسهیل در بخش گردشگری، مشکلات حوزه آب و فاضلاب از جمله تکمیل پروژه خط انتقال و مخازن ذخیره آب اجرای شبکه آب و فاضلاب مسکن مهر و سیستم شبکه فاضلاب در روستاهای بالادست رودخانه زاینده‌رود، تکمیل نشدن شبکه فاضلاب شهری اغلب شهرهای شهرستان از جمله مشکلات این شهرستان به‌شمار می‌آید.

وی ادامه داد: وجود صنایع بزرگ، مناطق صنعتی و کارگاهی، شرایط توپوگرافی خاص منطقه، تردد بالای خودروها به دلیل استقرار صنایع بزرگ و محورهای مواصلاتی منطقه موجبات آلودگی هوا را فراهم کرده است.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه در شهرستان لنجان حدود ۱۲۰ واحد صنعتی فعال وجود دارد که تعداد هشت واحد از آن‌ها در لیست صنایع آلاینده قرار دارد و این مسئله به عنوان یک مطالبه عمومی نیازمند توجه ویژه است، ادامه داد: قرارگیری شهرها و روستاها در اطراف رودخانه و اجرا نشدن سیستم شبکه فاضلاب بهداشتی در تعداد زیادی از آن‌ها موجب آلودگی رودخانه شده و کاهش چالش‌های پیش روی این مهم نیازمند توجه ویژه است.

وی با اشاره به چالش‌های خشک شدن زاینده‌رود، گفت: اصلاح و حذف بندهای آبخیزداری غیرکارشناسی بالادست به‌خصوص در استان چهارمحال‌وبختیاری و ضرورت احیای دائمی رودخانه زاینده‌رود برای حفظ کارکردهای اکولوژیک و شفاف‌سازی منابع و مصارف آب در دو استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم شاهد تحقق یکی از مهمترین مطالبات مردم استان اصفهان باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19618
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.