• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
مدیرکل محیط‌زیست استان اصفهان خبر داد:

تصویب اعتبارات لازم برای استقرار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در لنجان

  • کد خبر : 19659
  • 26 خرداد 1401 - 17:05
تصویب اعتبارات لازم برای استقرار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در لنجان
مدیرکل محیط‌زیست استان اصفهان گفت: درخصوص تقسیم عوارض آلایندگی، فقط شدت آلایندگی را براساس الگوهای هواشناسی اعلام می‌کنیم و بقیه فرمول‌ها در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دارد و مشکلات زیست‌محیطی جز با مساعدت مدیران و وزرا رفع نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، ایرج حشمتی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه- در جلسه شورای اداری شهرستان لنجان با اشاره حضور صنعت ۵۰ ساله ذوب‌آهن در مجموعه لنجان، اظهار کرد: این صنعت در حوزه استراتژیک، اقتصاد و تولید فولاد فعال است، اما به عنوان اداره کل محیط‌زیست باید با حق‌الناس مقابله و از حقوق عامه دفاع کنیم.

وی افزود: اعتبارات مجموعه محیط‌زیست لنجان در شهری با این عوارض آلایندگی، صرفاً ۱۰ میلیون تومان است، درحالی‌که با این مبلغ نمی‌توان صنایع بزرگ را مدیریت کرد؛ این اعتبارات کفاف فعالیت‌های شهرستان را نمی‌دهد و در چنین شرایطی همکاران ما برای اجرایی کردن وظایف حاکمیتی خود جان‌فشانی می‌کنند و فعالیت‌های منحصربه‌فردی انجام می‌دهند.

حشمتی از تصویب اعتبارات لازم برای استقرار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در لنجان خبر داد و گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، دستور اعطای وام به صنایع آلاینده که نیاز به کمک دارند را از صندوق ملی محیط‌زیست صادر کرد و ما اعلام می‌کنیم واحدهای صنعتی از ظرفیت وام‌های کم‌بهره صندوق ملی محیط‌زیست برای کاهش آلایندگی استفاده کنند.

مدیرکل محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به پرداخت وام ۱۵ میلیارد تومانی به کارخانه ذوب‌آهن، تصریح کرد: باید اعلام شود که عوارض آلایندگی شهرداران به چه مصارفی می‌رسد و اگر نه همه، لااقل بخش از این مبالغ را باید به پسماند، کاهش آلاینده‌ها، مراکز سنجش و تکمیل زیرساخت‌ها مصرف شود.

وی با بیان اینکه برای بازگشت به شهر سالم نیاز به کمک دو سویه است، تأکید کرد: درخصوص تقسیم عوارض آلایندگی، فقط شدت آلایندگی را براساس الگوهای هواشناسی اعلام می‌کنیم و بقیه فرمول‌ها در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و مشکلات زیست‌محیطی جز با مساعدت مدیران و وزرا رفع نمی‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.