• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی:

رجایی: مردم لنجان بالاترین میزان سرطان را در استان اصفهان دارند

  • کد خبر : 19662
  • 26 خرداد 1401 - 17:18
رجایی: مردم لنجان بالاترین میزان سرطان را در استان اصفهان دارند
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به رفع مشکلات این شهرستان تاکید کرد و گفت: مردم شهرستان لنجان بالاترین میزان سرطان را در استان اصفهان دارند و این مسئله به دلیل مشکلات زیست‌محیطی این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین رجایی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان لنجان که با حضور علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان لنجان بزرگ‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی را در کشور دارد و به دلیل مدیریت‌های غلط و ناکارآمد در دوره‌ها و ادوار گذشته قربانی بعضی از بی‌تدبیری‌ها شده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم برای نخستین‌بار، میزبان ریاست سازمان حفاظت محیط زیست هستیم، تصریح کرد: مردم شهرستان لنجان بالاترین میزان سرطان را در استان اصفهان دارند و این مسئله به دلیل مسائل و مشکلات زیست‌محیطی این شهرستان است.

نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات زیست‌محیطی در بین مردم شهرستان به یک مسئله طاقت‌فرسا تبدیل شده است، تصریح کرد: شهرستان لنجان در تمام موضوعات زیست‌محیطی درگیر است، نزدیک به ۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستان در شهرها و روستاهای بالادستی به شبکه فاضلاب شهری دسترسی ندارند و تمام این فاضلاب به رودخانه ریخته می‌شود و این در حالی است که ۵.۵ میلیون نفر از مردم اصفهان، نزدیک به چهار میلیون نفر در استان یزد، مردم کاشان و اردستان از این آب استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: هم‌جواری با ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه، دو صنعت بزرگ کشور، باعث آلودگی هوای این منطقه شده و تا به حال هیچ برنامه و اقدامی جهت رفع این مشکل انجام نشده است.

رجایی با بیان اینکه حکمرانی آب باید در دست دولت باشد نه مردم، زیرا اگر مدیریت آب دست مردم باشد، آن‌ها مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و همچنین به‌وجود آمدن بعضی اشتباهات باعث می‌شود چندین هزار نفر آسیب ببینند، تصریح کرد: دولت باید حکمرانی آب را در دست داشته باشد و تصمیم درست، منطقی و قانونی را اتخاذ و به آن عمل کند.

وی از رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درخواست کرد به گزارش‌های مکتوبی که در خصوص مشکلات ارائه می‌شود، اکتفا نکند و به صورت میدانی مسائل را مورد بررسی قرار دهد، همچنین دقایقی در میان مردم شهر لنجان برود و مشکلات آن‌ها را از زبان خودشان بشنود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19662
  • نویسنده : ساره واعظ توکلی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.