• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نورانی: اصناف جزو حامیان اصلی انقلاب و نظام هستند

  • کد خبر : 19669
  • 28 خرداد 1401 - 17:26
نورانی: اصناف جزو حامیان اصلی انقلاب و نظام هستند
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: انتظار اصناف و بازاریان شهرستان لنجان از سازمان امور مالیاتی آن بوده که وضعیت دشوار کسب و کار که متأثر از تورم بالا در کشور است را درک کرده و همکاری و تعامل بیشتری با اصناف که همواره یار و یاور دولت و نظام در همه مقاطع حساس مختلف بوده‌اند، داشته باشد.

محمد جواد نورانی در  گفتگو با خبرنگار نبض وطن، اظهار کرد: اصناف و بازاریان شهرستان لنجان همواره در عملکرد مالیاتی خود شفاف بوده و سلامت مالیاتی و پرداخت به موقع آن بر اساس قانون را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در شرایط رکود اقتصادی شاهد افزایش مالیات بودیم، افزود: انتظار اصناف و بازاریان شهرستان لنجان از سازمان امور مالیاتی آن بوده که وضعیت دشوار کسب و کار که متأثر از تورم بالا در کشور است را درک کرده و همکاری و تعامل بیشتری با اصناف که همواره یار و یاور دولت و نظام در همه مقاطع حساس مختلف بوده‌اند، داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: بازنگری مجدد ضرایب فعالیت بازاریان یکی از مطالبات اصناف به‌شمار می‌آید که امیدواریم این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در راستای کاهش بیشتر ضرایب فعالیت صورت گیرد.

وی اضافه کرد: قبل از هرگونه اقدام نیاز بود برای آگاه سازی اصناف با قوانین جدید نظام مالیاتی باید به سمت آموزش گام برداشته می‌شد تا این افراد با رویکرد جدید که مبتنی بر داده، اطلاعات و تعیین درآمد مشمول مالیات با تکیه بر اطلاعات دستگاه‌های کارتخوان، اطلاعات صورت معاملات فصلی و تراکنش‌های بانکی است آشنا شوند.

نورانی عنوان کرد: اگر امروز شاهد گلایه مندی اصناف درخصوص اخذ مالیات از تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان در واحدهای صنفی هستیم به دلیل آن بوده که هیچ آموزش و اطلاع‌رسانی درباره چگونگی اخذ مالیات به اصناف داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد:  در بسیاری از مواقع اصناف مبلغی که در حساب مربوط به دستگاه کارتخوان خود که در واحد صنفی است دارند مربوط به مباحثی همچون دادوستدهای بین همکاران و … بوده که مبالغی را رد و بدل کرده‌اند و این موارد مبلغ تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد و سازمان امور مالیاتی کلیه واریزی‌ها را به عنوان میزان فروش مؤدی در نظر خواهد گرفت.

کردیمرئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان یادآور شد: اتاق اصناف جلسات متعددی را در راستای پیگیری مطالبات اصناف با حضور رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان لنجان و رؤسای اتحادیه‌های صنفی برگزار و خواسته اصناف را مطرح و پیگیری کرد و امیدواریم چالش‌های پیش روی و مطالبات به حق آنان اصناف به درستی از سوی سازمان امور مالیاتی مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19669
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.