• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

نورانی:حمایت همه جانبه از تولید داخلی کلید مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز

  • کد خبر : 19861
  • 12 تیر 1401 - 19:42
نورانی:حمایت همه جانبه از تولید داخلی کلید مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: فرهنگ سازی برای مصرف تولید داخلی می تواند راه مناسبی برای مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور باشد.
به گزارش خبرنگار نبض وطن، محمدجواد نورانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز، اقتصاد ملی را مورد هدف قرار داده است، اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز یکی از عوامل مهم اخلال در نظام اقتصادی و ایجاد آسیب جدی بر پیکره تولید داخلی به شمار می آید چراکه رقابت و حیات تولیدات داخلی با فعالیت قاچاقچیان از بین می‌رود.
وی با بیان اینکه تأکیدات رهبر معظم  انقلاب طی سالیان گذشته بر مسائل اقتصادی نشان دهنده اهمیت این موضوع در راستای ترمیم وضعیت اقتصادی کشور است، افزود: خرید و استفاده از کالای ایرانی تنها راه عبور از مشکلات اقتصادی کشور بوده و در این میان ترویج این فرهنگ در جامعه عامل مهار پدیده شوم قاچاق کالا و زمینه ساز رونق تولید و حمایت از کارگر ایرانی است.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان کلید حمایت همه جانبه از تولید داخلی را مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز دانست و تصریح کرد: فرهنگ سازی برای مصرف تولید داخلی می تواند راه مناسبی برای مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور باشد.
وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی، ادامه داد: نقش مردم و مسئولان در اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی مقابله با قاچاق کالا و ارز غیر قابل انکار است، بر همین اساس باید با حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی، به سمتی حرکت کنیم که چرخ صنایع خرد و کلان و همچنین مشاغل مختلف به حرکت در‌آید.
نورانی نظارت بر اصناف و برخورد با عرضه کالاهای قاچاق بسیار مهم دانست و اضافه کرد: اتاق اصناف شهرستان لنجان به منظور تحقق منویات رهبری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طول ایام مختلف سال با اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری داشته و در سال گذشته بیش از هزار و ۶۰۰ واحد لوازم آرایشی و بهداشتی ظن قاچاق به ارزش ریالی ۳۵۴ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.
وی عنوان کرد: در خصوص نظارت بر بازار نیز در سال گذشته ۵ هزار و ۶۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۷۷۹ واحد متخلف شناخته شدند و پرونده آن‌ها به ارزش ریالی جمعاً ۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان  گفت: سه هزار و ۳۰۶ واحد از واحدها بازرسی شده با تعداد ۴۶۳ پرونده تخلف به ارزش ۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال مربوط به کالاهای اولویت‌دار همچون برنج، روغن خوراکی، گوشت قرمز، مرغ، شکر، لاستیک خودرو، روغن موتور، چای، شوینده‌ها و… بوده‌ است .
وی خاطرنشان کرد: طی مدت گذشته ۵۶۱ فقره شکایت و گزارش مردمی مورد بررسی و رسیدگی شده که براساس ارزیابی صورت گرفته شاهد افزایش رضایتمندی عمومی مردم بوده‌ایم.
نورانی یادآور شد: در بازرسی‌های صورت گرفته ۱۲۷۵ واحد صنفی فاقد پروانه شناسایی و جهت سامان‌دهی به اتحادیه مربوطه معرفی شدند.
وی افزود: ما براین باور هستیم با انجام پروژه‌های پژوهشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی اصناف با رویکرد قاچاق و تحلیل تاثیر مخرب این پدیده بر چرخه اقتصاد و تولید می توان در کاهش این پدیده شوم موفق عمل کرد از این رو اتاق اصناف شهرستان لنجان در مسیری گام برداشته است تا با افزایش اطلاعات عمومی اصناف از قاچاق کالا و ارز جلوگیری کند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: در سال گذشته با توجه شیوع ویروس کرونا ۳ هزار و ۱۸۵ نفر از اصناف با حضور در آموزش آنلاین و پس از آن ۵۲۵ نفر با حضور در دوره حضوری آموزش‌های لازم را در خصوص چالش‌های مرتبت با قاچاق کالا و ارز فرا گرفتند.
لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19861
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.