• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

باقریان:مطالبه گری حق مردم و پاسخگویی وظیفه مسئولان است

  • کد خبر : 20011
  • 17 تیر 1401 - 20:52
باقریان:مطالبه گری حق مردم و پاسخگویی وظیفه مسئولان است
امام جمعه زرین شهر گفت: عمل به وظیفه و دوری از شعار زدگی مسئولان باید به یک مطالبه همگانی مبدل شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در جمع مردم زرین شهر دو قطبی کردن فرهنگ جامعه را تهدید جدی دانست و اظهار کرد: امروز دشمن با ترفندهای مختلف به دنبال دوقطبی کردن جامعه به دست خودمان بوده و این مسئله تهدیدی خطرناک برای کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی با ایجاد فضای دو قطبی تحت عناوین مختلف همچون بی حجابی و با حجابی و…. در تلاش است دو گروه را در کف خیابان‌ها مقابل یکدیگر قرار دهند از این رو باید مراقب باشیم و با هوشیاری کامل و افزایش علم و آگاهی و همچنین تقویت سواد رسانه‌ای آحاد مردم جامعه به‌ویژه نسل جدید اجازه ندهیم دشمن در رسیدن به اهداف شوم خود موفق شود.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه با ترساندن مردم و مسئولان نمی‌توان وضع فرهنگی موجود در حجاب و عفاف را اصلاح کرد، گفت: برخی افراد معتقد هستند با ترساندن مردم و حتی مسئولان آنان دیگر جرأت پیدا نخواهند کرد دربی حجاب در مجامع مختلف حضور پیدا کنند و این در حالیست که این تفکر و نشان دادن واکنش‌های تند غلط بوده و قطعاً نتیجه عکس خواهد داد از این رو باید در دهن کسی زد که این حرف را در سطح جامعه مطرح می‌کند.

وی یکی از هنجارهای کهن و سنت‌های ملی و دینی ایران اسلامی را سنت پسندیده حجاب هنگام حضور در جامعه دانست و تصریح کرد: مردم ایران اسلامی از فرهنگ بسیار بالای برخوردار هستند و چنانچه با ایجاد بسترهای مناسب و فرهنگ‌سازی برنامه‌های مختلف را به مرحله اجرا برسانیم قطعاً همه آنان این مسئله را خواهند پذیرفت و همراهی لازم را خواهند داشت.

باقریان اضافه کرد: بدپوششی همانند هر ناهنجاری اجتماعی دیگری، علاوه بر آثار فردی، پیامدهای اجتماعی- فرهنگی فراوانی را به دنبال دارد اما باید بپذیریم همه ما در به وجود آمدن مسئله بی حجابی و بد پوششی در جامعه مقصر هستیم و بر همین اساس باید به اندازه تقصیر خود جبران مافات کنیم اما این جبران مافات با ترساندن مردم محقق نخواهد شد.

وی عنوان کرد: رعایت عفاف و حجاب از آثار و برکات بسیاری برخوردار است و چنانچه حقیقت این حکم الهی به درستی برای آحاد مردم جامعه خصوصاً نسل جدید آشکار شود، بعید است که فطرت‌های سالم و خداخواه از آن اطاعت نکنند بر همین اساس باید در مسیر تبیین ابعاد مختلف حجاب و عفاف از سوی نهادهای مسئول حرکت کرد.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: مسئولان باید به شکلی جهادی و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی متخصصان با همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها ابعاد مختلف، قوانین لازم و زیرساخت‌های ضروری را فراهم کنند و باید پذیرفت چنانچه قصد خرید لباسی مناسب، زیبا، به روز اما دارای شرایط اسلامی داشته باشیم در بازار پیدا نخواهد شد و یا اگر هم چنین لباسی وجود داشته باشد قیمت آن بسیار بالاست.

وی یادآور شد: متأسفانه لباس‌های جلف و بی کیفیت با قیمت مناسب در دسترس همه همه قرار دارد و این مسئله پس از گذشت چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی یک ضعف بزرگ به شمار می‌آید که همچنان برای حجاب و پوشش هیچ دستورالعمل و قانون قابل اجرا و کاربردی وجود ندارد.

باقریان با بیان اینکه عمل به وظیفه و دوری از شعار زدگی مسئولان باید به یک مطالبه همگانی مبدل شود، گفت: شعار دادن و عمل نکردن به وظیفه ذاتی، شرعی و قانونی در جامعه از سوی هر یک از مسئولان باید به اتمام برسد چراکه اینگونه رفتارها خیانت و جفای بزرگ به نظام، انقلاب و شهداست.

وی تصریح کرد: شعار دادن هیچگاه راه درمان مشکلات و چالش‌های جامعه نبوده، از این رو مسئولان به جای شعار زدگی به وظیفه ذاتی، قانونی و شرعی خود عمل کنند و انتظار می‌رود قانون گذار به جای دخالت در امور اجرا به وضع قانون کاربردی و مناسب بپردازد، مجری قانون نیز به جای شعار دادن به قانون و اجرای صحیح آن عمل کند.

امام جمعه زرین شهر متذکر شد: ضابطین و مراقبین اجرای قانون نیز به جای فتوا دادن با قانون شکنان در هر جایگاه و لباسی بدون اغماض برخورد کنند تا شاهد اصلاح و حل مشکلات جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه بانوان محجبه نیز باید با پوشش مناسب و زیبای خود در مجامع عمومی حاضر شوند، خاطرنشان کرد: دشمن پوشش زنان در جوامع اسلامی را هدف قرار داده است از این رو حضور بانوان محجبه در سطح شهر باعث خواهد شد حضور اندک افراد بدحجاب دیگر خودنمایی نکرده و دشمنان دیگر نمی‌توانند جمعیت قلیل بی حجاب را با استفاده از بوق‌های رسانه‌ای به رخ کشیده و به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20011
  • نویسنده : علی اکبر محمودی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.