• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امینی: فراخوان مسابقه طراحی المان شهدای گمنام شهر باغبادران

  • کد خبر : 20037
  • 19 تیر 1401 - 0:45
امینی: فراخوان مسابقه طراحی المان شهدای گمنام شهر باغبادران
شهردار باغبادران از فراخوان مسابقه طراحی المان شهدای گمنام خبر داد و گفت: این طرح باید براساس الگوهای معماری اسلامی ایرانی شکل بگیرد و دارای خلاقیت و نوآوری باشد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت‌الله امینی در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه شهدای گمنام، اظهار کرد: شهدا دارای مقام والایی هستند اما شهدای گمنام از شهدای عادی مقام و جایگاه والاتری دارند و نزد خدا مقرب هستند که حتی نامشان را هم در راه خدا هدیه کردند و گمنام نزد محضر خدا رفته اند.

وی افزود: مدیریت شهری باغبادران براین باور است که مزار شهدای گمنام شهر باید به محور فرهنگی این شهر ساحلی تبدیل شود از طرفی نباید این شهدای والا مقام در بن‌بست قرار گیرند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری باغبادران با انتشار فراخوان مسابقه طراحی المان شهدای گمنام شهر واقع در مجموعه زیارتی، گردشگری نورالشهدا در تلاش است طرحی فاخر را در این مجموعه اجرایی کند از این رو از اساتید و صاحب‌نظران دعوت کرده تا طرح پیشنهادی خود را به شهرداری باغبادران ارائه کنند.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا بیست‌وپنجم تیرماه ۱۴۰۱  بوده و کمیته داوری آن از نمایندگان فنی شورای اسلامی شهر، شهرداری و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شده است، همچنین داوری اولیه طرح‌های ارائه شده همزمان با عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود.

امینی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند طرح‌های خود را به صورت فایل نرم‌افزاری دو بعدی و سه بعدی و انیمیشن ارسال کنند.

وی عنوان کرد: براساس تدابیر اتخاذ شده به خالق اثر برگزیده هدیه نفیسی تقدیم و اثر برگزیده در مجلات معماری و شهرسازی مطرح کشور معرفی می‌شود.

شهردار باغبادران یادآور شد: علاقه‌مندان باید توجه داشته باشند که طرح آنان باید براساس الگوهای معماری اسلامی ایرانی شکل بگیرد و دارای خلاقیت و نوآوری باشد، همچنین ارتباط کالبدی و مفهومی با دفاع مقدس و شهید و به نمایش کشیدن مظلومیت، غربت و در عین حال صلابت شهدا، از دیگر ویژگی‌های طرح برتر است.

وی خاطرنشان کرد: محل دفن شهدا در ارتفاع بوده و از نقاط مختلف شهر دارای دید و منظر است؛ بنابراین نورپردازی و دید در شب و روز از اهمیت زیادی برخوردار است.

امینی با بیان اینکه طرح المان باید با اقلیم و بوم کوهستانی شهر هماهنگی داشته و دارای انسجام کامل باشد، تصریح کرد: لازم است سازه طراحی شده قابلیت ماندگاری در هوای آزاد در مجاورت گرما و نور مستقیم خورشید را داشته باشد و دست‌خوش خوردگی و تغییر رنگ نشود.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.