• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار باغبادران مطرح کرد:

ساماندهی ورودی‌های باغبادران با رویکرد برنامه ریزی شهری و توسعه گردشگری

  • کد خبر : 20088
  • 23 تیر 1401 - 8:19
ساماندهی ورودی‌های باغبادران با رویکرد برنامه ریزی شهری و توسعه گردشگری
شهردار باغبادران گفت: اصلاح ورودی‌های شهر باغبادران به عنوان اولویتی ویژه در دستور کار پروژه‌های عمرانی شهرداری در سال ۱۴۰۱ قرار گرفته است. امیدوارم علی‌رغم مشکلات مالی فراوانی که پیش روی شهرداری‌ها قرار دارد در کمترین زمان ممکن این پروژه سنگین را به اتمام برسانیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الله امینی باغبادرانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورودی شهر نقش مهمی را در معرفی آن شهر ایفا می‌کنند، اظهار کرد: ورودی شهر نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری تصویر ذهنی شهروندان و گردشگران دارد از این رو هرچه ورودی شهر زیباتر و خواناتر باشد تصویر ذهنی مخاطب از شهر باکیفیت‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهر باغبادران ورودی زیبا و مطلوبی ندارد، افزود: شهر باغبادران دارای سه ورودی از سوی جاده اصفهان-شهرکرد که جاده‌ای بین دو استان بوده، ورودی شهر از سمت محله نوگوران شهر باغشاد به محله ملک‌آباد شهر و همچنین ورودی شهر از سمت روستاهای بالادست زاینده‌رود کیفیت مطلوبی را ندارند.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماهیت‌های یک شهر از طراحی ورودی آن شناخته می‌شود، طراحی، اصلاح و ساماندهی ورودی‌های شهر باغبادران در دستور کار شهرداری قرار گرفت تا شاهد اتصال فضای خارج و داخل شهر باشیم.

اصلاح ورودی‌های شهر از سال ۱۳۹۸ در دستور کار قرار گرفت

امینی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۸ و با انتخاب بنده به عنوان شهردار باغبادران اصلاح ورودی‌های شهر در دستور کار قرار گرفت و با بازدید معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان این مهم مورد تصویب قرار گرفت.
وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش شد، طرح اصلاح و ساماندهی سه ورودی شهر باغبادران در کمترین زمان ممکن تهیه و تدوین شود، ادامه داد: مطالعات اصلاح ورودی ورودی اصلی شهر باغبادران از بزرگراه شهرکرد_اصفهان انجام و طبق توافقات صورت‌گرفته مقرر شد پس از تأیید شورای ترافیک شهرستان لنجان، آزادسازی، مطالعه و ایجاد دیواره جانبی این مسیر توسط شهرداری انجام شود تا پس از آن اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به زیرسازی و آسفالت این مسیر اقدام کند.

شهردار باغبادران اضافه کرد: ورودی اصلی شهر باغبادران از بزرگراه شهرکرد_اصفهان در بین درختان و باغات مخفی است، از این رو طراحی پروژه تعریض و احداث جاده کندرو از سمت ناحیه صنعتی شهر باغداران تا ورودی شهر که به پل زیرگذر روگذر منتهی می‌شود احداث می‌شود تا گردشگران و شهروندان با ایمنی کامل وارد شهر شوند.

امینی تاکید کرد: عمده مصوبات اجرای این پروژه اخذ شده و در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری نیز بودجه‌ای برای اصلاح ورودی اصلی شهر در نظر گرفته‌شده است تا ضمن ایمن‌سازی و زیباسازی منظر شهری شاهد ارتقای کیفیت حمل‌ونقل شهری نیز باشیم.

وی گفت: یکی دیگر از ورودی‌های شهر باغبادران خروجی جاده باغشاد و ملک‌آباد به طول تقریبی ۲.۵ کیلومتر است، و با تعاملی که با شهرداری باغشاد و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دلیل دسترسی این مجموعه به اراضی طرح تفکیکی شرق ملک‌آباد که در اختیار بنیاد مسکن بوده داشته‌ایم اصلاح این مسیر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اصلاح ورودی شهر باغبادران از سمت روستاهای بالادست

شهردار باغبادران با بیان اینکه با همکاری تصفیه‌خانه آب یزد که تأسیسات و جاده‌ای اختصاصی در مسیر باغشاد-ملک‌آباد در اختیار دارد، عملیات سنگ‌بندی بین دو جاده و سپس اقدامات لازم برای ایمن‌سازی مسیر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: مجوزهای لازم اجرای این پروژه نیز از سوی شورای ترافیک شهرستان اخذ شده و با توجه به تأیید طرح در کمیسیون ایمنی راه‌های اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ابلاغ آن طی چند روز اخیر به شهرداری باغبادران این پروژه در آینده نزدیک با تعامل شهرداری باغبادران، شهرداری باغشاد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.

امینی افزود: اصلاح ورودی شهر باغبادران از سمت روستاهای بالادست در سال ۱۴۰۰ با آزادسازی و تعریض بخشی از این طرح آغاز شد و ادامه پروژه نیز در دستور کار قرار دارد که به‌زودی توسط پیمانکار آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: جدول و کانیوگذاری یک اطراف این پروژه انجام گرفته و با توجه به حجم قابل‌توجه تردد در این مسیر لازم بود با هماهنگی شورای ترافیک شهرستان به‌ویژه پلیس راهور این پروژه سرعت بیشتری به خود بگیرد که براساس برنامه زمانبندی به‌زودی شاهد اجرای رفیوژ میانی این طرح و سپس زیرسازی و آسفالت آن خواهیم بود.

شهردار باغبادران گفت: بخشی از اجرای روشنایی بلوار شهید پویا ایزدی که حد فاصل بین زادگاه این شهید والامقام تا مقبره شهید است برعهده شرکت توزیع برق استان بوده و در مذاکراتی که با مدیرعامل این شرکت در سال‌های گذشته انجام شد، پروژه نورپردازی و اجرای روشنایی توسط این اداره در تعامل با شهرداری انجام خواهد شد.

امینی با بیان اینکه اصلاح ورودی‌های شهر باغبادران از زیرساخت‌های تردد ایمن و تقویت صنعت گردشگری این شهر به شمار می‌آید، تصریح کرد: بلوار فاطمهالزهرا ورودی شهر از سمت روستای مورکان به محله ملک‌آباد که مسیر دسترسی تا گلزار شهدای گمنام یکی دیگر از ورودی‌های شهر است که در دستور کار شهرداری قرار داشته و تعریض آن در سال ۱۴۰۰ و در بودجه ۱۴۰۱ نیز پیش‌بینی‌شده بود انجام شد و اجرای کانیو گذاری و جدول‌گذاری آن نیز در سال جاری در حال انجام است که در نیمه اول سال جاری شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

وی افزود: اصلاح ورودی‌های شهر باغبادران به عنوان اولویتی ویژه در دستور کار پروژه‌های عمرانی شهرداری در سال ۱۴۰۱ قرار گرفته است و امیدوارم علی‌رغم مشکلات مالی فراوانی که پیش روی شهرداری‌ها قرار دارد در کمترین زمان ممکن این پروژه سنگین را به اتمام برسانیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.