• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

باقریان: «نه شرقی نه غربی» اصل بنیادین نظام جمهوری اسلامی است

  • کد خبر : 20101
  • 24 تیر 1401 - 15:43
باقریان: «نه شرقی نه غربی» اصل بنیادین نظام جمهوری اسلامی است
امام جمعه زرین شهر گفت: عده‌ای پیشرفت، امنیت و رفاه کشور را در گرو ارتباط با جهان سرمایه داری غرب برخی نیز تحقق این مسئله را در اتصال با شرق می‌دانند، اما توده مردم اعتقاد بر خود باروی، ایستادگی و مقاومت دارند و در این مسیر از جان و مال خود برای عزت ایران گذشتند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر یکی از اصول مهم نظام جمهوری اسلامی را شعار نه شرقی و نه غربی دانست و اظهار کرد: در طول ۲۰۰ سال گذشته، ایران اسلامی با دو جبهه شرق و غرب درگیر بوده و متأسفانه در داخل کشور نیز برخی طرفدار غرب و برخی طرفدار شرق بوده و هنوز هم هستند.

وی افزود: عده‌ای پیشرفت، امنیت و رفاه کشور را در گرو ارتباط با جهان سرمایه داری غرب برخی نیز تحقق این مسئله را در اتصال با شرق می‌دانند، اما توده مردم اعتقاد بر خود باروی، ایستادگی و مقاومت دارند و در این مسیر از جان و مال خود برای عزت ایران گذشتند.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه منافع ملی تعیین کننده ارتباط کشور با سایر کشورها است، تصریح کرد: ایران اسلامی اجازه نخواهد داد هیچکس برای ارتباط با دیگر کشورها تعیین تکلیف کنند و تنها مسئله‌ای که در این مسیر تعیین کننده است منافع ملی کشور است.

وی ادامه داد: اقتدار امروز کشور برگرفته از ایستادگی و مقاومت است، از این رو دولت آمریکا و حامیان استکبار جهانی باید بدانند ایران اسلامی هیچگاه زیر بار زیاده خواهی آنها نخواهد رفت.

باقریان گفت: آمریکا و حامیان آنها برای تأمین منافع خود با کشورها در ارتباط هستند و در تلاش هستند دیگر کشورها نوکر تمام قد آن باشند از این رو وقتی برخی کشورها مثل گاو شیرده هستند آنها را دوشیده و در انتها آن کشور را رها می‌کند.

وی اضافه کرد: هیچ زمان آینده و منافع کشورها برای آمریکا مهم نبوده و حتی حقوق قانونی آنها برای سردمداران کشورهای استعماری مهم نیست از این رو باید هوشیارنه عمل کرد.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: آمریکا و کشورهای استعماری به جای خط ونشان کشیدن بهتر است حسن نیت واقعی خود را نشان دهد، آنها به جای تعیین تکلیف برای ایران اسلامی در حوزه ارتباط و انعقاد قرارداد با کدام کشورها، تحریم‌های ضالمانه را رفع کنند و بدانند که ایران اسلامی هیچگاه و در هیچ شرایطی حاضر به نوکری آنها نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مستکبران جهان بجای خط و نشان کشیدن برای ملت ایران، مسیر را بدون هیچ شرط و پیش شرطی باز بگذارند تا کشور برای اساس منافع خود و احترام متقابل و با لحاظ اقتدار و خود باوری با دیگر کشورها در همه‌ی ابعاد ارتباط داشته باشد.

باقریان با بیان اینکه امروز زمان آن رسیده آمریکا دست از قلدری بردارد، افزود: افراد فریب خورده داخلی و برخی مسئولان بدانند ایران حاضر به عقب نشینی از مواضع به حق خود و همچنین روحیه و فرهنگ جهادی، مقاومت، ایستادگی و خودباوری نیست.

وی با بیان اینکه اقناع سازی مردم برای اجرای طرح‌های مختلف ضروری و ضامن اجرای طرح‌های مد نظر است، تصریح کرد: اگر مردم در خصوص طرح‌های مد نظر مسئولان توجیه و اقناع شوند و محرم مسئولان باشند، خود در اجرای آن طرح پیش‌قدم خواهند بود و باید توجه داشت همراهی مردم در اجرای طرح‌ها ضامن اجرای صحیح آن خواهد بود از این رو باید آنان را قبل از اجرایی شدن هر طرحی به طور کامل و شفاف قانع و توجیه کرد.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: قانون فصل الخطاب برای همه بوده و ایران اسلامی نیز دارای قانون است و این قانون برای همه لازم الاجرا و فصل‌الخطاب است، از این رو وقتی رئیس جمهور بر اجرای قانون و عمل به آن تاکید می‌کنند بسیار پسندیده است چراکه همه در برابر قانون برابر و مسئول هستند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.