• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امینی: رونق تولید نیاز به اهتمام و توجه ویژه آحاد مردم و مسئولان دارد

  • کد خبر : 20196
  • 28 تیر 1401 - 8:58
امینی: رونق تولید نیاز به اهتمام و توجه ویژه آحاد مردم و مسئولان دارد
شهردار باغبادران گفت: با توجه به حضور چشمگیر گردشگران در شهر باغبادران مدیریت شهری با اختصاص مکانی جهت عرضه محصولات فعالان مشاغل خانگی در پارک ساحلی شهر سعی کرد بازارچه‌های مختلفی را در ایام تعطیلات برگزار کند تا ضمن معرفی توانمندی‌های شهر در مسیر حل چالش بازار فروش محصولات تولید شده گام بردارد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الله امینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته نگاه ویژه‌ای به حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید داشته‌اند چرا که تحقق این مهم باعث ایجاد تحول در بخش‌های مختلف، افزایش اشتغال، حل مشکلات معیشتی، اصلاح نظام بانکی، افزایش ارزش پول ملی و توازن بودجه‌ای خواهد شد.

وی با بیان اینکه رونق تولید نیاز به اهتمام و توجه ویژه آحاد مردم و مسئولان دارد، افزود: یکی از مباحثی که سبب رونق تولید در شهرهای ایران خواهد شد تقویت مشاغل خانگی است، چراکه مشاغل خانگی می‌تواند در توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها نقش بسزایی را ایفا کند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: شهرداری باغبادران طی مدت گذشته سعی در حمایت از تولیدات مشاغل خانگی این شهر ساحلی داشته چرا که بسیاری از مشاغل خانگی شهر وابسته به هنر بانوان و صنعت کشاورزی و گردشگری است.

وی ادامه داد: بسیاری از تولیدات کشاورزی، دستاوردهای کشاورزان و سردرختی‌های شهر باغبادران توسط خانواده‌ها به محصولات دارای دوام تبدیل‌شده و یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات کشاورزی این شهر “بِه‌” بوده که در کشور زبان‌زد است و بانوان شهر از این میوه برای تولید انواع مربا، غذا، افزودنی‌های خوراکی، دمنوش‌ها و داروهای گیاهی استفاده می‌کنند.

بِه‌؛ برند شهر باغبادران

امینی با بیان اینکه کسب و کار خانگی در جهت تأمین هزینه‌های زندگی و اشتغال در کشور نقش بسزایی دارد، اضافه کرد: بسیاری از محصولات شهر باغبادارن در حوزه مشاغل خانگی به محصولات بادوام تبدیل شده و در بازارچه‌های مختلف، مراکز تولید و عرضه کالا در سطح شهر و خارج از شهر به معرض فروش قرار می‌گیرد که در تقویت نظام اقتصادی خانواده‌ها نقش بسزایی دارد از این رو مدیریت شهری نیز سعی در حمایت از مشاغل خانگی داشته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی گام مهمی در بازار فروش تولیدات مشاغل خانگی است، عنوان کرد: با توجه به حضور چشمگیر گردشگران در شهر باغبادران مدیریت شهری با اختصاص مکانی جهت عرضه محصولات فعالان مشاغل خانگی در پارک ساحلی شهر سعی کرد بازارچه‌های مختلفی را در ایام تعطیلات برگزار کند تا ضمن معرفی توانمندی‌های شهر در مسیر حل چالش بازار فروش محصولات تولید شده گام بردارد.

شهردار باغبادران با بیان اینکه مشاغل خانگی در صورت حمایت، نقش بسیار بزرگی در چرخش اقتصادی دارند، گفت: شهرداری باغبادران در نمایشگاه‌های مختلف که به مناسبت‌ها و در دیگر شهرهای ایران برگزار می‌شود حمایت ویژه‌ای را از مشاغل خانگی شهر داشته به نحوی که مکان مورد نیاز و همچنین نیازهای برگزاری یا نیازهای عرضه کالا به صورت رایگان توسط مدیریت شهری در اختیار فعالان مشاغل خانگی قرار گرفته تا آنان نیز بتوانند محصولات خود را به بازار ارائه کنند.

وی با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی با اهدافی نظیر افزایش درآمد و ثروت از راهکارهای رشد اقتصادی و رهایی از بیکاری است، عنوان کرد: با این حمایت تولید، عرضه و تقاضا بدون واسطه انجام شده و درآمد بیشتری نصیب تولیدکنندگان مشاغل خانگی شهر باغبادران خواهد شد از سوی دیگر مسیر بازاریابی فروش تولیدات مشاغل خانگی به عنوان یکی از نیازهای مهم مشاغل خانگی را نیز هموار می‌سازد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20196
  • نویسنده : زهرا فنایی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.