• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار باغبادران مطرح کرد:

افزایش احساس امنیت شهروندان با نصب دوربین‌های پایش تصویری

  • کد خبر : 20233
  • 29 تیر 1401 - 8:20
افزایش احساس امنیت شهروندان با نصب دوربین‌های پایش تصویری
شهردار باغبادران گفت: بهره‌برداری از پروژه دوربین‌های پایش تصویری امنیت و حراست از لوازم و اماکن عمومی را نیز افزایش خواهد داد برهمین اساس نصب دوربین‌های پایش تصویری با کیفیت با اعتبار اولیه ۴۰ میلیارد ریال در مرحله اجرا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الله امینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نصب دوربین‌های پایش تصویری افزایش احساس امنیت شهروندان را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: ارتقا امنیت شهر و شهروندان، کنترل ترافیک، کاهش تخلفات و جرایم ساختمانی، مدیریت بحران،، نظارت و ساماندهی گردشگری شهر، خدمت رسانی و امداد رسانی به موقع به شهروندان سبب شده است، نصب دوربین‌های پایش تصویری و پلاک‌خوان در دستور کار مدیرایت شهری باغبادران قرار گیرد.

وی پایش تصویری و نظارت را یکی از نیازهای عمومی شهر باغبادران دانست و افزود: شهر باغبادران شهری گردشگرپذیر بوده از این رو اجرای پروژه پایش تصویری یک ضرورت انکارناپذیر در تأمین امنیت شهر و سامان‌دهی ترافیک شهری به شمار می‌آید.

شهردار باغبادران تصریح کرد: در ایام تعطیل شاهد حضور گردشگران فراوانی در شهر هستیم به گونه‌ای که معابر شهری پاسخ‌گوی تردد گردشگران و شهروندان نبوده از این رو با اجرای پروژه پایش تصویری شاهد رعایت بیش از پیش قوانین از سوی شهروندان و گردشگران و بهبود وضعیت ترافیک شهر، کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی خواهیم بود.

وی ادامه داد: با همدلی و همراهی فرماندهی نیروی انتظامی استان و شهرستان لنجان و با اختصاص مکان و خودرو از سوی مدیریت شهری از ابتدای سال ۱۴۰۱ شاهد حضور قدرتمند پلیس راهور در شهر ساحلی باغبادران هستیم اما با توجه به محدودیت‌های نیرویی که وجود دارد اجرای پروژه پایش تصویری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

امینی اضافه کرد: بهره‌برداری از این پروژه و استفاده از دوربین‌های پایش تصویری امنیت و حراست از لوازم و اماکن عمومی را نیز افزایش خواهد داد برهمین اساس نصب دوربین‌های پایش تصویری با کیفیت با اعتبار اولیه ۴۰ میلیارد ریال در مرحله اجرا قرار دارد.

وی یادآور شد: شورای اسلامی شهر و شهرداری باغبادران نه تنها به اجرای این پروژه نگاهی در راستای رفع تکلیف نداشته بلکه این پروژه را با کارشناسی و اقدامات اساسی در راستای هوشمندسازی شهر پیگیری کرده و با نصب تعداد قابل توجه دوربین نظارت و ترافیکی می‌توان علاوه بر رصد لحظه‌ای تصاویر معابر سطح شهر و پدیده‌های ترافیکی با استفاده از این تکنولوژی در مواقع بحران نیز خدمات‌رسانی بهتر را به شهر و شهروندان ارائه کرد از این رو از نسل جدید دوربین‌ها نیز استفاده شد و قابلیت ارتقا و توسعه کمی و کیفی دوربین‌ها نیز مد نظر قرار گرفته است.

شهردار باغبادران با اشاره به اینکه این دوربین‌ها در همه ورودی‌های شهر، میدان‌ها، ورودی خیابان‌ها و معابر اصلی بر اساس نیاز نصب خواهد شد، گفت: در طول یک‌سال گذشته با همراهی شرکت همیار شهر وابسته به سازمان همیاری شهرداری‌های استان با جانمایی مناسب، تمامی ورودی‌ها، میادین و چهارراه‌های اصلی شهر به تعداد قابل‌توجهی دوربین پلاک خوان و نظارتی با کیفیت مجهز شده‌اند و بودجه قابل توجهی نیز در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به این پروژه اختصاص پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: از نکات قابل‌توجه این پروژه نصب تعداد دوربینی است که در شهر باغبادران در حال نصب بوده چرا که با تمام دوربین‌های سطح شهرستان برابری می‌کند و امیدوارم در نیمه اول سال شاهد افتتاح و راه‌اندازی ۱۰۰ درصدی سیستم پایش تصویری شهر باشیم.

امینی خاطرنشان کرد: کنترل ترافیک و افزایش امنیت، نظارت وسیع، کمک به پلیس، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای و مستندسازی و ایجاد بانک اطلاعاتی از دیگر فواید نصب سیستم پایش تصویری است که کمک می‌کند تا شرایط ایمن‌تری در شهر ایجاد شود و رضایتمندی شهروندان افزایش یابد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20233
  • نویسنده : ساره واعظ توکلی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.