• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امینی: ورود به اماکن گردشگری باغبادران به دلیل خطر وقوع سیلاب ممنوع است

  • کد خبر : 20334
  • 05 مرداد 1401 - 14:56
امینی: ورود به اماکن گردشگری باغبادران به دلیل خطر وقوع سیلاب ممنوع است
شهردار باغبادران گفت: در طول چند روز آینده هرگونه اتراق در حاشیه زاینده‌رود، باغات، درختستان‌ها و بیشه‌زارهای اطراف رودخانه زاینده‌رود و همچنین فضاهای عمومی و خصوصی ممنوع اعلام شده است و قطعاً از این مهم جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الله امینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس اعلام سازمان هواشناسی استان اصفهان، بارش‌های رگباری از امروز در استان آغاز می‌شود، اظهار کرد: با توجه به صدور هشدارهای مختلف هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی جدید در سطح کشور و بروز حوادث مختلف در نقاط مختلف کشور به دلیل بارش‌های صورت گرفته و همچنین تأکیدات مدیرکل مدیریت بحران استانداری مبنی‌بر اتخاذ تدابیر لازم توسط شهرداری‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از این فعالیت سامانه بارشی، شهرداری باغبادران اقدامات مختلفی را انجام داده است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی گسترده با استفاده از ظرفیت‌های مختلف همچون بنرهای تبلیغاتی، فضای مجازی و… به شهروندان، کشاورزان و گردشگران در روزهای گذشته در دستور کار قرار گرفت تا شهروندان و گردشگران ملاحظات لازم را در این خصوص داشته باشند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: شهر باغبادران از چند دره تشکیل‌شده است که این دره‌ها آب‌های سطحی و روان‌آب‌ها را از دامنه شمالی زاگرس به سمت رودخانه زاینده‌رود هدایت می‌کنند، همچنین رودخانه زاینده‌رود که در محدوده و حریم شهر باغبادران و در دل این شهر قرار دارد آب‌های سطحی روستاهای بالادست حاشیه زاینده‌رود را به سمت این شهر هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: این مسئله معمولاً در مواقع بروز سیلاب، حوادثی را در این شهر رقم زده است، برهمین اساس اقدامات انجام‌شده توسط شهرداری علاوه‌بر اطلاع‌رسانی‌ها، چک کردن مسیر آبراهه‌ها و انهار سنتی بوده که توسط کارشناسان مختلف واحد خدمات شهری و ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

امینی اضافه کرد: لای‌روبی انهار و آبراهه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌آید تا علاوه بر جلوگیری از حوادث احتمالی هدایت آب‌های سطحی سطح شهر به سمت رودخانه به خوبی صورت‌گرفته تا از آب‌گرفتگی معابر و مسیرهای هدایت آب جلوگیری شود و از بروز خسارت‌های احتمالی ناشی از فعالیت این سامانه بارشی نیز کاهش یابد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر باغبادران از دره‌های مختلفی تشکیل‌شده و علاوه‌بر آن در طول سالیان گذشته برخی احداثات در مسیر مسیل‌ها در سطح شهر باغبادران در محله‌های مختلف صورت‌گرفته و خطراتی را نیز همواره بدنبال داشته تذکرات لازم به ساکنین حاشیه مسیل‌ها داده شده است.

شهردار باغبادران گفت: نیروهای امدادی و خدماتی شهرداری باغبادران در طول چند روز آینده در آماده‌باش کامل به سر می‌برند تا در مواقع حساس و بروز حوادث احتمالی در کمترین زمان ممکن خدمات لازم را به شهروندان ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود باغات، بیشه‌زار و درختستان‌های فراوان، حذف و یا هرس درختان خطرساز در طول چند روز گذشته انجام شده و این پروژه طی روزهای آینده روز ادامه خواهد داشت تا شاهد بروز حوادث و سقوط درختان بر روی املاک، دیوارها و اموال شهروندان به‌ویژه خودروها نباشیم.

امینی افزود: از گردشگرانی که قصد سفر به شهر ساحلی باغبادران را دارند خواهش کرده حضور در این شهر گردشگری را به وقت دیگری موکول کنند و به هیچ عنوان در حاشیه زاینده‌رود اتراق نکنند چراکه احتمال بالا آمدن آب در حاشیه زاینده‌رود در شهر باغبادران بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که این سامانه همراه با وزش باد و رعد و برق همراه خواهد بود، احتمال سقوط درختان و آسیب به افرادی که در چادرها اتراق می‌کنند وجود دارد برهمین اساس در طول چند روز آینده هرگونه اتراق در حاشیه زاینده‌رود، باغات، درختستان‌ها و بیشه‌زارهای اطراف رودخانه زاینده‌رود و همچنین فضاهای عمومی و خصوصی ممنوع اعلام شده است و قطعاً از این مهم جلوگیری خواهد شد.

شهردار باغبادران تاکید کرد: جلسات لازم با حضور نهادها، ارگان‌ها و ادارات خدمت‌رسان و امدادی انجام شده و با تمام توان سعی می‌شود مانع حضور گردشگران و اتراق آنان در سطح شهر باغبادران شویم از این رو خواهش می‌کنیم که حضور گردشگران عزیز برای استفاده از طبیعت این شهر ساحلی به وقتی دیگر موکول شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.