• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
شهردار چمگردان:

سند شهرک واحد به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد

  • کد خبر : 20429
  • 13 مرداد 1401 - 18:31
سند شهرک واحد به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد
شهردار چمگردان گفت: با پیگیری مدیریت شهری و همراهی اداره راه و شهرسازی استان و شهرستان و همچنین اداره ثبت اسناد و املاک مطالبه چندین ساله مردم چمگردان محقق شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علی پوربافرانی در جمع خبرنگاران ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را اجرای پروژه‌های شهری و تحقق مطالبات شهروندان دانست و اظهار کرد: با شروع دوره ششم مدیریت شهری، شورای اسلامی و شهرداری چمگردان با برنامه‌ریزی و استفاده از نظرات کارشناسان و همچنین مطالبات شهروندان در مسیری حرکت کرد که با اجرای پروژه‌های مختلف بتواند زمینه‌ساز رشد شهر و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته کمبود زمین عاملی مهم برای مهاجرت شهروندان از این شهر شده است، افزود: شهر چمگردان بیش از ۱۷ هزار نفر جمعیت داشته اما به‌دلیل کمبود زمین در این شهر شاهد مهاجرت شهروندان به شهرهای اطراف را به دنبال داشته که ثبات جمعیت را به همراه داشته است.

شهردار چمگردان تنها راه حل توسعه شهر را الحاق اراضی شهرک واحد به شهر دانست و تصریح کرد: یکی از مطالبات به حق شهروندان از مدیریت شهری و مسئولان توسعه شهر و الحاق شهرک واحد به محدوده شهر بود از این رو مجموعه مدیریت شهری در این‌ر استا هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد تا در صورت امکان بتونیم این شهرک را به تملک مدیریت شهری درآوریم.

وی ادامه داد: در مسیر پیگیری الحاق شهرک واحد به محدوده شهر چمگردان با مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۷، مبنی‌بر انتقال ۲۵ هزار هکتار از اراضی شرکت سهامی ذوب‌آهن به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن مواجه شدیم.

پوربافرانی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت شهری چمگردان جلسات متعددی را در سطح استان و شهرستان برگزار کرد و در نهایت ششم تیرماه ۱۴۰۱ جلسه مشترکی با حضور معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی و همچنین رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان در شهر چمگردان برگزار شد.

وی عنوان کرد: پس از بازدید میدانی از وضعیت شهر چمگردان و پیگیری‌های شورای اسلامی و شهرداری مراحل اخذ سند شهرک واحد توسط اداره راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک یکم مردادماه مصوبه‌ی سال ۱۳۸۷ هیئت وزیران اجرایی شد.

شهردار چمگردان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۵ با ابلاغ طرح جامع کاربری گردشگری برای شهرک واحد در نظر گرفته شده اما در حال حاضر با همکاری اداره راه و شهرسازی به دنبال الحاق این شهرک به محدوده شهر به اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستیم تا از مهاجرت شهروندان به دیگر شهرها جلوگیری شود.

وی متذکر شد: اداره راه و شهرسازی استان و شهرستان و همچنین اداره ثبت اسناد و املاک همکاری فراوانی را با مدیریت شهری چمگردان در راستای صدور سند شهرک واحد داشته‌اند و امیدواریم در آینده نزدیک با الحاق این شهرک به محدوده شهر و اجرای طرح مسکن ملی شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20429
  • نویسنده : علی اکبر محمودی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.