• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لنجان:

ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در نقاط مختلف لنجان شناسایی شده است

  • کد خبر : 20532
  • 17 مرداد 1401 - 22:16
ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در نقاط مختلف لنجان شناسایی شده است
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لنجان گفت: گردشگری مذهبی یکی از شاخه‌های مغفول مانده حوزه گردشگری در شهرستان لنجان است که باید با ایجاد بستر مناسب، امکان بهره‌مندی مردم شهرستان از این گونه گردشگری را فراهم کرد.

به گزارش نبض وطن،لنجان احمد فتحی در جمع مسئولان هیئت‌های با بیان اینکه امروز شهرستان لنجان در مسیر توسعه گردشگری مذهبی پایدار قرار گرفته است، اظهار کرد: شهرستان لنجان به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه زاینده رود و جریان دائمی آب رودخانه در این شهرستان، علی رغم خشکی‌های فصلی آن در سایر نقاط استان، دارای مناظر طبیعی بسیاری است که هر ساله خیل عظیم گردشگران حوزه اکوتوریسم را به خود فرا می‌خواند.

وی افزود: در سال‌های اخیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لنجان با شناسایی پتانسیل‌های موجود در شهرستان تلاش کرده زمینه توسعه سایر شاخه‌های گردشگری را در این شهرستان فراهم کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لنجان تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های شهرستان لنجان گردشگری صنعتی مبتنی بر وجود صنایع بزرگ همچون ذوب آهن اصفهان، فولاد سبا و سایر صنایع بزرگ و متوسط در این شهرستان است.

وی ادامه داد: گردشگری ورزشی مبتنی بر حضور استعدادهای ملی و بین‌المللی ورزشکاران شهرستان همچون سهراب مرادی، علیرضا مختاری و … از دیگر ظرفیت‌های مهم شهرستان لنجان به‌شمار می‌آید که برنامه ریزی لازم جهت ساماندهی و استفاده از این پتانسیل‌ها آغاز شده است.

فتحی اضافه کرد: گردشگری مذهبی یکی از شاخه‌های مغفول مانده حوزه گردشگری در شهرستان لنجان است که باید با ایجاد بستر مناسب، امکان بهره مندی مردم شهرستان از این گونه گردشگری را فراهم کرد.

وی گفت: در راستای هموار کردن دستیابی به گردشگری مذهبی در شهرستان لنجان، در سال ۱۴۰۰ پرونده آئین شاق شاقو (سنگ زنی) زرین شهر توسط میلاد موذنی یکی از فعالان حوزه میراث فرهنگی تهیه و در فهرست مواریث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لنجان خاطرنشان کرد: پرونده آئین سلام ظهر عاشورای باغبادران نیز توسط شهرداری این شهر تدوین و آماده بررسی در شورای ثبت استان اصفهان است.

وی یادآور شد: از دیگر از آئین‌های شناسایی شده جهت ثبت در فهرست مواریث ناملموس کشور، آئین نذر گلاب هفتم محرم روستای چمعلیشاه است، که روند مستند نگاری آن در هفتم محرم امسال انجام شده و به زودی پرونده آن به شورای ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان ارسال خواهد شد.

فتحی گفت: در کنار موارد ذکر شده، آئین رونمایی قرآن سعید آباد در ماه محرم و رمضان و آئین‌های مربوط به زیارت امامزادگان عظیم الشان شهرستان لنجان که مقبره و حرم آنها مورد احترام و زیارت گردشگران داخلی و خارجی است نیز از مواردی هستند که معرفی صحیح آنها می‌تواند در دستیابی به صنعت گردشگری پایدار در شهرستان لنجان کمک شایانی داشته باشد.

وی خطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته و همچنین مباحث در دست اقدام، زمینه حضور هدفمند گردشگران مذهبی در شهرستان لنجان فراهم شود و با هم افزایی این شاخه از گردشگری، در کنار گردشگری صنعتی و گردشگری طبیعی، شاهد رونق گردشگری پویا و پایدار در این شهرستان باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.