• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

باقریان: آماده تحویل سنگر امامت جمعه به امام جمعه جدید هستم

  • کد خبر : 20781
  • 05 شهریور 1401 - 13:59
باقریان: آماده تحویل سنگر امامت جمعه به امام جمعه جدید هستم
امام جمعه زرین‌شهر گفت:هیچ وقت وابسته به این سمت نبوده و نیستم و اگر زمانی با جابه‌جایی از این شهرستان مخالفت کردم تنها به دلیل تکمیل نبودن کارها و طرح‌های در دست اجرا بوده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت‌السلام قاسم باقریان در جمع مردم و مسئولان شهرستان لنجان مسیر حرکت اربعین را مسیر ظهور امام زمان (عج) دانست و اظهار کرد: به همت مردم و کار جهادی فرزندان انقلاب در موکب الشهدای شهرستان لنجان در مسیر نجف به کربلا، این موکب در سال‌های گذشته بین تمام موکب‌های مستقر در این مسیر خوش درخشید.

وی افزود: امسال و بعد از گذشت ایام سخت شیوع ویروس کرونا نیاز است بار دیگر همه به میدان بیایند و به موکب الشهدای شهرستان لنجان در رسیدن به اهداف تعریف شده و ارائه خدمات شایسته به زائران اباعبدالله الحسین کمک کنند.

امام جمعه زرین‌شهر تصریح کرد: مسیر اربعین به‌طور قطع مسیر ظهور خورشید عالم است و خادمان حاضر در موکب الشهدا با کار جهادی، خالصانه و خدمت شبانه‌روزی بیش از یک ماه است مقدمات برپایی موکب را پیگیری می‌کنند تا این بار نیز در این مسیر خوش بدرخشند.

وی با بیان اینکه در طول ۱۸ سال خدمت در سنگر امامت جمعه ریالی از رانت و وجوه صنعت استفاده نکرده‌ایم، گفت: علی‌رغم انجام خدمات بزرگی از جمله ۱۲ هزار متر مربع کار عمرانی به دست مردم، تاکنون ریالی از رانت استفاده نکرده‌ام؛ یکی از اتهام‌های وارده به من را استفاده نکردن از منابع صنایع بزرگ مستقر در شهرستان می‌دانند، اما این افتخار بزرگی است که هر آنچه در شهرستان انجام شده به دست مردم بوده است.

باقریان با بیان اینکه آماده تحویل سنگر امامت جمعه به امام جمعه جدید هستم، تاکید کرد: هیچ وقت وابسته به این سمت نبوده و نیستم و اگر زمانی با جابه‌جایی از این شهرستان مخالفت کردم تنها به دلیل تکمیل نبودن کارها و طرح‌های در دست اجرا بوده است، اما امروز آماده هستم این سنگر را تحویل دهم و نتیجه را به شورای محترم سیاستگذاری بسپارم.

وی ادامه داد: گزارش‌های ارسالی به تهران علیه من نشان از سلامت نهاد امامت جمعه کشور دارد؛ چراکه امام جمعه در انجام امور آزاد نیست تا به دلخواه خود کاری انجام دهد.

امام جمعه زرین‌شهر خاطرنشان کرد: بازرسی شورا بدون هیچ‌گونه تعارف به وظیفه خود عمل می‌کند و ارسال این گزارش‌ها نیز یکی از ابرازهای نظارتی شورا است، من نیز از این اتفاقات بسیار خوشحالم و افرادی را که دست به انجام چنین کاری زده‌اند و این گزارش‌ها را تنظیم کرده‌اند، مثل فرزندم دوست دارم.

وی متذکر شد: از همه موافقان و مخالفان تشکر می‌کنم و از شهروندان فهیم زرین‌شهر درخواست می‌کنم به حواشی منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند.

باقریان با بیان اینکه کشور با تفکر مدیریت ۲۰ سال گذشته قابلیت اداره شدن را ندارد، گفت: جامعه هر لحظه در حال تغییر و رشد است و این مسئله نیازمند مدیریت به‌روز، مدرن و با نگاه به آموزه‌های غنی اسلامی است.

وی با بیان اینکه نبود برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در کشور یکی از دغدغه‌های جان‌سوز و گرفتاری‌های بزرگ است، افزود: امروز نمی‌توان کشور را با تفکرات گذشته اداره کرد و باید بپذیریم که در مباحث مدیریتی و برنامه‌ریزی عقب افتاده‌ایم و این اتفاق تنها به‌دلیل بی‌عرضگی، سیاسی‌بازی و جناحی عمل کردن برخی مدیران است.

امام جمعه زرین‌شهر خاطرنشان کرد: بی‌مدیریتی و برنامه‌ریزی اصولی سبب شده است مردم با مشکلات متعدد مواجه شوند، وضع امروز کشاورزی شهرستان لنجان نیز نشانه نداشتن برنامه‌ریزی دقیق و بی‌مدیریتی است که متأسفانه تاوان سنگین این مسئله را کشاورز پرداخت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای دی‌ماه بارها به صراحت اعلام کردم که همه فریاد می‌زنید آب وجود ندارد، چرا به کشاورزان لنجان به دلیل امید برای کشت محصول می‌دهید؟ آن روز کسی به این فریادها گوش نکرد و امروز شاهد ناراحتی کشاورزان نجیب هستیم.

باقریان گفت: طرح موضوع کشت جایگزین و وعده‌های داده شده در خصوص رهاسازی آب زاینده‌رود وعده بیهوده‌ای است، چرا وقتی با مشکل رهاسازی آب مواجه هستیم به کشاورز وعده کشت جایگزین بدهیم؟ وقتی برای کشاورزی طرح و برنامه اصولی و درازمدت نداریم، کدام کشت جایگزین را می‌توان عملیاتی کرد؟.

وی خاطرنشان کرد: اداره جهاد کشاورزی حامی کشاورزان است اما همین حامی نیز نمی‌داند آب برای رهاسازی کشت کشاورز وجود دارد یا خیر؟ این یعنی بی‌برنامه بودن، یعنی تمام وعده‌های داده شده یک دروغ است!.

امام جمعه زرین‌شهر تاکید کرد: نجات کشاورزی شهرستان لنجان نیازمند طراحی کارشناسی همه مسئولان امر است، کشاورز همیشه همراه با بدنه نظام بوده است و خواهد بود اما تاوان بی‌مدیریتی مسئولان را نباید این قشر مظلوم پرداخت کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.