• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نیازمند برنامه جامع برای تامین زیرساخت‌های فرهنگی هستیم

  • کد خبر : 20796
  • 07 شهریور 1401 - 10:07
شهردار ناحیه ۲ فولادشهر گفت: تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی اجتماعی، قبل از هرگونه بارگذاری جدید جمعیتی در ناحیه۲ فولادشهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، سید مهران موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید بپذیریم که اداره شهر تنها با طرح شعارهای مختلف انجام پذیر نیست، بلکه ابتدا باید زیرساخت‌ها را در همه حوزه‌های تجاری، اقتصادی، مذهبی، فرهنگی، تاریخی و …تقویت کرد تا در اداره شهر موفق عمل کنیم.
وی برای موفقت در اجرای طرح‌های فرهنگی داشتن برنامه جامع در بخش سخت‌افزاری و زیرساختی حوزه فرهنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: آمار جمعیتی به روز در مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این درحالی‌ست که به دلیل مهاجرپذیر بودن شهر جدید فولادشهر و بارگذاری جمعیت در منطقه ۲ این شهر اصلاح مجدد قانون سرشماری نفوس و مسکن از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
شهردار ناحیه ۲ فولادشهر تصریح کرد: علیرغم استناد نهادها و ارگان‌های فرا دست به آمار سنوات ماضی و تخصیص بودجه و اعتبارات بر همان مبنا، در حال حاضر خدمت رسانی توسط شهرداری و دیگر نهادها و ادارات خدمات‌رسان، به جمعیتی افزون بر آمار ارائه شده در گذشته خدمات رسانی می‌شود.
وی با اشاره به روند افزایش جمعیت منطقه ۲ فولادشهر گفت: اگرچه امروز دستگاه‌های اجرایی و ستادی مدیریت شهری در شرایط نامساعد اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، تورم و مشکلات بودجه‌ای قرار دارند، اما می‌توان با مدیریت تخصیص اعتبارات دولتی، توزیع عادلانه بودجه و اصلاح ساختارهای دچار اشکال، دستگاه‌های خدمات‌رسان و نهادهایی همچون شرکت عمران را برای بهبود و تسریع خدمت رسانی به شهروندان فولادشهر تقویت کرد.
شهردار ناحیه ۲ فولادشهر اضافه کرد: شهروندان فولادشهر باید شیرینی دستاوردهای انقلاب را بیش از پیش چشیده و از دریافت خدمات شایسته ابراز رضایت کنند و تحقق این مهم در گرو عملکرد مسئولان است تا بتوانیم در میدان عمل خادم و جوابگوی خواسته‌های به حق آنان باشیم.
وی ادامه داد: همکاری‌های شرکت عمران با شهرداری فولادشهر در بسیاری از بخش‌ها سبب شده مشکلات و چالش‌های بسیاری در این شهر جدید مرتفع شود و تقویت این همگرایی‌ها سبب خواهد شد تا خدمات شایسته‌تری به شهروندان ارائه شود و یکی از جلوه‌های این همگرایی، قرارگاه خدمت است.
موسوی با درخواست تشکیل منظم جلسات قرارگاه خدمت، انعکاس مصوبات به مسئولان و شهروندان عنوان کرد: پیش بینی ضمانت اجرای مصوبات قرارگاه خدمت می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات پیش روی منطقه ۲ شهر جدید فولادشهر باشد.
وی با اشاره به نیازهای منطقه ۲ فولادشهر، به ویژه برای خانواده‌ها و قشر جوان ساکن در این منطقه خاطرنشان کرد: مجموعه‌های فرهنگی مذهبی شهدا در برزن‌های ایثار و فرهنگ از جمله مطالبات شهروندان و یکی از فرصت‌های موجود است که در حال حاضر با گذشت چهار سال از تدفین شهدای والامقام در این دو نقطه به محلی برای اجرای برنامه‌های خودجوش فرهنگی و مذهبی مردم تبدیل شده است.
شهردار ناحیه ۲ فولادشهر گفت: تکمیل این امکان مقدس همراه با پروژه‌های دیگری همچون کتابخانه و فرهنگسرا می‌تواند شهر را در توازن فرهنگی قرار دهد چراکه اگر در کارهای عمرانی متناسبی برای توسعه و پیشرفت پیش‌بینی شود اما در زیرساخت‌های اصلی شهر اقدامات لازم انجام نشود، قطعاً رشد فرهنگی لازم را در شهر نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه اعمال نگاه محیط زیستی در توسعه فضای سبز منطقه ۲ فولادشهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: توسعه همکاری برای رفع کمبودهایی همچون پارک، فضای سبز، دسترسی ورودی و خروجی آزادراه شهید کاظمی، ایجاد دوربرگردان و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز، تکمیل ساختمان آتش نشانی و… تنها راه برطرف ساختن نیازهای ناحیه ۲ فولادشهر به شمار می‌آید و امیدواریم با تحقق این مهم شاهد حل چالش‌های پیش روی شهروندان باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.