• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چمگردان مطرح کرد:

توسعه هرچه بیشتر شهرهای ایران در گرو داشتن شهروندانی آگاه و فعال

  • کد خبر : 21134
  • 23 شهریور 1401 - 13:01
توسعه هرچه بیشتر شهرهای ایران در گرو داشتن شهروندانی آگاه و فعال
شهردار چمگردان گفت: تعامل و همکاری دو نهاد مهم و تأثیرگذار آموزش و پرورش و مدیریت شهری از طریق شوراهای آموزش و پرورش قطعاً توفیقات بسیار خوبی برای شهرهای ایران به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علی پوربافرانی در نشست با رئیس آموزش و پرورش منطقه زرین شهر اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، نیروی انسانی به عنوان رکن اصلی تمدن سازی عنوان شده و برهمین اساس می‌توان گفت تربیت صحیح و اصولی نسل جدید تضمین آینده کشور را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: مسئولیت تربیت این نیروی انسانی عظیم و ارزشمند برعهده آموزش و پرورش است و باید بپذیریم در این مسیر آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مسائل و مشکلات تربیت و تعلیم را حل و فصل کند از این رو همه دستگاه‌ها و نهادها باید در کنار آموزش و پرورش قرار گرفته تا شاهد تربیت نسلی در تراز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.
شهردار چمگردان تصریح کرد: تعامل و همکاری دو نهاد مهم و تأثیرگذار آموزش و پرورش و مدیریت شهری از طریق شوراهای آموزش و پرورش قطعاً توفیقات بسیار خوبی برای شهرهای ایران به همراه خواهد داشت.
وی عنوان کرد: چنانچه منابع دستگاه‌ها هم افزا باشد و در مسیر درست هدایت شود علاوه بر جلوگیری از اتلاف منابع شاهد اثربخشی بیشتری نیز خواهیم بود از این رو شهرداری چمگردان در مسیر افزایش تعامل بین آموزش و پرورش زرین شهر و مدیریت شهری گام برداشته است.
پوربافرانی با بیان اینکه بهترین جایگاه برای نهادینه سازی حقوق شهروندی آموزش و پرورش است، اضافه کرد: امروز زمان آن رسیده تا نسل جدید با مفاهیمی همچون شهر، حقوق شهروندی و سایر مأموریت‌های مدیریت شهری آشنا شوند و در این میان آموزش و پرورش به دلیل ارتباط تنگاتنگ به دانش آموزان می‌تواند در بعد نرم افزاری و اجرای طرح‌هایی همچون طرح شهردار مدرسه، شورای دانش آموزی و… می‌تواند این مسیر را بیش از پیش هموار کند.
وی با بیان اینکه توسعه هرچه بیشتر شهرهای ایران در گرو داشتن شهروندانی آگاه و فعال، پرسشگر و مسئولیت پذیر است، خاطرنشان کرد: چنانچه ریل گذاری صحیحی در خصوص آموزش شهروندی و تربیت شهروندی در مدارس انجام شود فرزندان ما به شهروندانی تبدیل خواهند شد که از حقوق خود آگاه بوده و برای توسعه محل زندگی خود تلاش خواهند کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.