• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه زرین شهر:

مراسم عظیم اربعین حسینی افضل شعائر اسلامی است

  • کد خبر : 21143
  • 24 شهریور 1401 - 9:46
مراسم عظیم اربعین حسینی افضل شعائر اسلامی است
امام جمعه زرین شهر گفت: محبت امام حسین (ع) همه دل‌ها را به دور از آئین، مکتب، فرقه، نژاد و… دور هم جمع می‌کند و از جمله شاخصه‌های وجودی اربعین را می‌توان ایستادگی، مقاومت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و… دانست.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه اربعین تحقق واقعی شعار حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا است، اظهار کرد: اربعین امام حسین (ع) همچون گنجی ارزشمند است که باید قدر آن را دانست، چراکه اربعین یک ارزش و نماد برحق مکتب غنی تشییع بوده و حرکت به سوی ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می‌کند و می‌توان گفت حرکت عظیم اربعین حسینی رویکردی تمدن‌ساز است.

وی مراسم عظیم اربعین حسینی را افضل شعائر اسلامی دانست و افزود: محبت امام حسین (ع) همه دل‌ها را به دور از آئین، مکتب، فرقه، نژاد و… دور هم جمع می‌کند و از جمله شاخصه‌های وجودی اربعین را می‌توان ایستادگی، مقاومت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و… دانست.

امام جمعه زرین شهر حسینی بودن و حسینی ماندن را یکی دیگر از پیام‌های اربعین دانست و تصریح کرد: برای حسینی بودن باید رفتار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ما مانند امام حسین (ع) باشد و برای حسینی ماندن باید اطاعت‌مداری و ولایت‌پذیری را همواره سرلوحه امور قرار داد چراکه اطاعت از ولی امر، عزت امت اسلام را به دنبال دارد و هر کسی دنبال سربلندی است، باید مطیع اولیای الهی و ولی فقیه باشد.

باقریان با بیان اینکه همه با کار جهادی باید تلاش کنیم عقب ماندگی ناشی از دوران کرونا را جبران شود، گفت: به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نزدیک می‌شویم، از این رو باید عقب ماندگی‌های دو سال شیوع ویروس منحوس کرونا را جبران کنیم و برای جبران آن به یک همت جهادی نیازمند هستیم. بر اساس نظر کارشناسان با شیوع ویروس کرونا به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان آسیب وارد شد و باید در راستای ترمیم آنها تلاش مضاعفی شود از این رو باید تلاش کنیم تا بتوانیم جهش رو به جلو داشته باشم و این وظیفه همه مسئولان، کادر آموزش و پرورش و مردم به ویژه والدین دانش آموزان است.

وی تأسیس مدرسه تخصصی حفظ در شهرستان لنجان را یک انقلاب بزرگ فرهنگی، قرآنی و آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: به برکت همت جمعی از طلاب خواهر و برادر و همچنین فرهنگیان مقدمات راه اندازی مدرسه تخصصی قرآنی در شهرستان لنجان فراهم شده است که می‌تواند تحول بزرگی را به برکت وجود قرآن در آینده نسل‌های مختلف شهرستان ایجاد کند.

امام جمعه زرین شهر تاکید کرد: امروز نیاز است، همه مسئولان شهرستان لنجان و خانواده‌ها به میدان آمده تا دانش آموزان مستعد در پایه چهارم تا ششم ابتدایی جهت تحصیل در این مدرسه تخصصی معرفی و جذب شوند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.