• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه زرین‌شهر:

حضور میلیونی زائران حسینی در پیاده‌روی اربعین بی بدیل است

  • کد خبر : 21156
  • 26 شهریور 1401 - 18:15
حضور میلیونی زائران حسینی در پیاده‌روی اربعین بی بدیل است
امام جمعه زرین شهر گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین از بعد فرهنگ‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زمانی که چنین جمعیتی در دنیا به حرکت در می‌آید، تمام جهان متوجه آن می‌شوند و قطعاً در آینده نزدیک اربعین فرهنگ جهان را تغییر خواهد داد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت‌الاسلام قاسم باقریان در نشست بصیرتی با جوانان شهرستان لنجان با بیان اینکه آمریکا به دنبال تسلیم کردن ایران در مذاکرات است، اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی با استفاده از رسانه‌های خود به دنبال آن هستند تا به جامعه القا کنند ایران حاضر به مذاکره نیست و در صورت نرسیدن به نتیجه در مذاکرات، ایران مقصر است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با تأسی از منویات مقام معظم رهبری به هیچ وجه سرنوشت خود را به مذاکرات گره نخواهد زد، افزود: تاریخ، سند ارزشمندی برای برملا کردن جنایات آمریکا برای نسل جوان کشور است، چراکه اگر نسل جدید جنایات مستکبران را به درستی دریافته و تحلیل کند هیچگاه به وعده‌های دروغین آنان اعتماد نخواهد کرد.

امام جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه منتقدان ولایت فقیه در کشور، با مرگ ملکه انگلیس زبان به تحسین ملکه باز کردند، خاطرنشان کرد: کسانی که تا دیروز ولی فقیه را زیر سوال می‌بردند امروز با تلاش فراوان از قدرت و اختیارت ملکه انگلیس سخن می‌گویند در حالی که ملکه انگلیس جنایات وحشتناکی را در دنیا رقم زد.

وی ادامه داد: کشتار مردم مظلوم ایران با توطئه تکان‌دهنده قحطی بزرگ، تنها یک نمونه از اقدامات وحشیانه انگلیس است که شاید بسیاری افراد فراموش کرده باشند، اما تاریخ این فاجعه را که دشمنان چه بلایی بر سر ایرانیان آوردند، فراموش نمی‌کند.

باقریان اضافه کرد: بمباران شیمیایی عراق، کشتار مردم ایرلند شمالی، کشتار مردم یمن، نقش داشتن در کودتای بیست‌وهشتم مرداد ایران، حمایت از آمریکا در جنگ افغانستان، جنایت جنگی در عراق و نقش داشتن در بحران سوریه تنها بخشی از جنایت‌های اتفاق افتاده در دوره ملکه انگلیس است، حال چگونه است که برخی افراد خود فروخته داخلی به تحسین ملکه انگلیس می‌پردازند.

وی تصریح کرد: مسئولان هر کجا به خداوند متعال توکل و برای رضای خدا به مردم خدمت کرده‌اند، موفق بودند و هر کجا برای به دست آوردن پست، جناح، مقام و قدرت کار کرده‌اند، جز ضرر چیزی عاید کشور نشد، از این رو انتظار می‌رود مسئولان تنها برای کسب رضای خدای و برای خدمت به مردم شب و روز تلاش کنند و به هیچ عنوان به غرب نگاه نداشته باشند.

امام جمعه زرین‌شهر حضور میلیونی زائران حسینی در پیاده‌روی اربعین را از بعد اعتقادی بی‌بدیل دانست و گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین از بعد فرهنگ‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زمانی که چنین جمعیتی در دنیا به حرکت در می‌آید، تمام جهان متوجه آن می‌شوند و قطعاً در آینده نزدیک اربعین فرهنگ جهان را تغییر خواهد داد.

باقریان با بیان اینکه جاذبه‌های اربعین به اندازه‌ای زیاد بوده که همه ادیان را به خود جذب کرده است، اظهار کرد: حضور میلیونی شیعه، سنی، مسیحی و دیگر ادیان در راهپیمایی عظیم اربعین در کنار یکدیگر پیام‌های زیادی را به همراه دارد و از نظر سیاسی می‌توان اربعین را یک رسانه بزرگ برای جهان اسلام دانست، رسانه‌ای بزرگ برای شیعه که محور آن مقاومت و هدف آن ترویج فرهنگ قیام عاشورا است.

وی افزود: دشمنان به دلیل هراس از گسترش فرهنگ عاشورا به دنبال آن هستند تا با ایجاد تفرقه به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و بر همین اساس هزینه‌های سرسام آور و کلانی را در این راه صرف می‌کنند، اما وقتی اربعین فرا می‌رسد همه در مراسم با عظمت پیاده روی اربعین حضور یافته و توطئه دشمنان را خنثی می‌کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.