• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

محمدی: سبک کشتی یزدانی در فینال ایده‌آل تیلور بود

  • کد خبر : 21194
  • 29 شهریور 1401 - 14:02
محمدی: سبک کشتی یزدانی در فینال ایده‌آل تیلور بود
دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن با بیان اینکه یزدانی می‌توانست نمایش بهتری در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم داشته باشد گفت: سبک کشتی که یزدانی به نمایش گذاشت ایده‌ال تیلور بود و این موجب شکست نابغه ایرانی شد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، مراد محمدی در تحلیل کشتی فینال وزن ۸۶ کیلوگرم اظهار داشت: دوست‌داران کشتی در ایران و جهان از ماه‌ها پیش منتظر این رقابت بودند و در ایران نیز این مسابقه با حساسیت خاصی دنبال می‌شد. همه می‌دانستند رقابت نهایی بین یزدانی و دیوید تیلور خواهد بود زیرا آنان برترین نفرات وزن خود هستند که مدال طلای مسابقات جهانی و المپیک را در کارنامه دارند. من تا پیش از مسابقه به بُرد حسن یزدانی در این فینال بسیار خوشبین بودم اما اتفاقاتی در فینال رقم خورد که بسیار ایده‌آل دیوید تیلور بود. سبک کشتی آمریکایی‌ها به گونه‌ای است که حریف را وادار به مبارزه می‌کند و این موجب گرفتن انرژی رقیبان می‌شود.

دارنده مدال برنز المپیک ادامه داد: در کشتی محمد نخودی با جردن باروز و کشتی حسن یزدانی با دیوید تیلور سبک کشتی آمریکایی به خوبی نمود پیدا کرد. ملی‌پوشان آمریکا حریف را تحریک به مبارزه می‌کنند و خود گارد تدافعی می‌گیرند. این مهم در سه دقیقه نخست ۲ فینال به خوبی مشاهده شد. اما در سه دقیقه دوم آنان حملات خود را آغاز و به خوبی امتیاز گرفتند. امتیازاتی که ۲ مدال طلا از ایران گرفت. البته در فینال سوم کامران قاسمپور این ترفند را خنثی کرد و با کنترل کشتی عملا کاکس را در تله انداخت.

قهرمان کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۰۶ با اشاره به سبک کشتی یزدانی گفت: شاید برخی تصور کنند که یزدانی کشتی را تدافعی کرده و نسبت به گذشته امتیازات کمتری با فن می‌گیرد اما این درست نیست. یزدانی تمام حریفان خود را با امتیاز عالی شکست داد و به فینال رسید. تیلور آماده بود و با یک برنامه‌ریزی دقیق موفق به شکست یزدانی شد. البته کادر فنی نیز برنامه لازم برای این دیدار را داشتند اما میزان پیاده شدن این برنامه مهم است.

پیشکسوت کشتی ایران در پایان تصریح کرد: انتظار مردم از یزدانی بالا  و این خود موجب بار روانی برای او شد. ایرانیان کشتی را دوست داشته و همیشه انتظار قهرمانی دارند. به نظرم انتظارات و فشار روانی در نتیجه فینال وزن ۸۶ کیلوگرم بی‌تاثیر نبود.

به گزارش ایرنا، حسن یزدانی در دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم  به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان رفت و با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و نقره گرفت. این ۲ تاکنون پنج مرتبه به مصاف هم رفتند. یزدانی سال گذشته و در فینال پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان در نروژ موفق شد برای نخستین مرتبه تیلور را شکست دهد. تیلور پیش از این در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه، پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان و فینال بازی‌های المپیک حسن یزدانی را شکست داده بود.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۹۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ژاپن نیز با ۷۰ امتیاز سوم شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.