• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

طغیانی: مردمی‌سازی یارانه‌ها لازم بهبود وضعیت اقتصاد کشور است

  • کد خبر : 21700
  • 18 مهر 1401 - 10:16
طغیانی: مردمی‌سازی یارانه‌ها لازم بهبود وضعیت اقتصاد کشور است
رئیس اتحادیه قصابان و فروشندگان مرغ و ماهی شهرستان لنجان گفت:جراحی اقتصادی در کوتاه مدت قطعاً سختی‌هایی را به همراه خواهد داشت اما در میان مدت و بلندمدت به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا طغیانی در نشست با مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه اقتصاد ایران به دلایل مختلف از جمله تورم، تحریم‌های ظالمانه و… نیازمند برخی اصلاحات بود، اظهار کرد: به دلایل مختلف از جمله رکود اقتصادی و همچنین کاهش ارزش پول ملی متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد چند نرخی شدن ارز و تعیین ارزهای دولتی برای واردات برخی محصولات در کشور بودیم و براساس نظر کارشناسان این تصمیم تأثیرات مخربی را بر روند تولید محصولات داخلی و بالا بردن هزینه تولید داشت.
وی با بیان اینکه روند تأمین کالای اساسی مورد نیاز مردم بحث ساده‌ای نیست، افزود: در روند تنظیم بازار همواره مباحثی چون فراوانی کالا، کنترل قیمت به واسطه تولید، حمایت از مصرف کننده، حمایت از تولیدکننده و… از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و براساس نظر کارشناسان چنانچه ارز ترجیحی حذف و دولت در مسیر جراحی اقتصادی حرکت نمی‌کرد تورم در حال حاضر بیشتر بود.
رئیس اتحادیه قصابان و فروشندگان مرغ و ماهی شهرستان لنجان تصریح کرد: در خصوص بازار مرغ نظرات مختلفی وجود داشت به‌گونه‌ای که تولید کنندگان مرغ گوشتی معتقد بودند قیمت‌ها متناسب با هزینه‌های تولید نیست و مصرف کنندگان نیز هر روز با روند افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار سروکار داشتند.
وی طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را لازم بهبود وضعیت اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: جراحی اقتصادی در کوتاه مدت قطعاً سختی‌هایی را به همراه خواهد داشت اما در میان مدت و بلندمدت به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود و چنانچه این جراحی اقتصادی در دولت‌های گذشته آغاز شده بود شرایط کلی کشور امروز در شرایط بهتری قرار داشت.
طغیانی با بیان اینکه اصناف هیچ نقشی در گرانی‌ها ندارند، گفت: اصناف به عنوان حلقه آخر عرضه کالا در بازار نقشی در گران شدن اقلام مختلف به ویژه کالاهای اساسی ندارند چراکه حاشیه سود فروش کالا توسط بازاریان کاملاً مشخص بوده و احتساب قیمتی بالاتر از سود مشخص شده گران فروشی است و عدم درج قیمت هم تخلف دیگری محسوب می‌شود.
وی عنوان کرد: نکته حائز اهمیت در حاشیه سود فروشندگان مرغ و تخم مرغ آن بوده که حاشیه سود در نظر گرفته شده برای این صنف ۶ درصد بوده در صورتی که اداره امور مالیاتی در محاسبات خود حاشیه سود را ۱۰ درصد در نظر گرفته است اما اداره تعزیرات حکومتی در بازرسی‌های خود دریافت سود بیشتر از ۶ درصد را تخلف می‌داند.
رئیس اتحادیه قصابان و فروشندگان مرغ و ماهی شهرستان لنجان عنوان کرد: این چندگانی محاسبه حاشیه سود سبب بروز گلایه‌مندی اصناف شده و باید برای این مسئله چاره اندیشی کرد چراکه با ادامه این روند شاهد تعطیلی روز افزون واحدهای صنفی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به هر واحد صنفی روزانه تنها ۱۰۰ کیلوگرم مرغ در سامانه رهتاب اختصاص پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: توزیع و کنترل بازار مرغ به تنهایی با استفاده از رهتاب حل نخواهد شد بلکه باید در کنار نظارت‌های لازم با افزایش همکاری‌ها و تأمین نیاز بازار به سمت کنترل قیمت حرکت کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.