• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین:

چرمهین می‌تواند به یکی از شهرهای توریستی منحصر به فرد کشور تبدیل شود

  • کد خبر : 21725
  • 21 مهر 1401 - 12:10
چرمهین می‌تواند به یکی از شهرهای توریستی منحصر به فرد کشور تبدیل شود
شهردار چرمهین گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم شهر را به بهترین نحو به گردشگران معرفی کنیم تا چرمهین به یکی از شهرهای توریستی منحصر به فرد کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهاب ثابت راسخ پیش از ظهر امروز – پنج‌شنبه بیست و یک مهر ماه- در نشست با مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه مدیریت شهری چرمهین نگاه ویژه‌ای به پاسداشت مفاخر فرهنگی شهر دارد، اظهار کرد: با آغاز فعالیت به عنوان شهردار در دوره پنجم مدیریت شهری چرمهین نگاه ویژه‌ای به تقویت فرهنگ ایرانی، اسلامی و پرداختن به مفاهیم تاریخی و هویتی شهر چرمهین داشتم و با همراهی اعضا شورای اسلامی شهر در دوره ششم این مهم روندی رو به جلو به خود گرفت.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت چهره‌های ماندگار برای پویایی فرهنگی شهر استفاده کرد، افزود: معرفی چهره‌ای برجسته شهر به نسل جوان و نیز دیگر شهروندان شهرهای ایران سرمایه گذاری در مباحث فرهنگی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی به شمار می‌آید و برهمین اساس مدیریت شهری تحقق این مهم را پس اندازی برای آینده می‌داند.
شهردار چرمهین تصریح کرد: چرمهین شهر تمدن، مشاهیر، آثار تاریخی و مناظر طبیعی به‌شمارآید از این رو تلاش شده است در کنار شناسایی چهره‌های شاخص شهر و معرفی آنان به تقویت زیرساخت گردشگری این شهر برای پذیرش بیشتر گردشگران و مهمانان توجه شود.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت شناسایی چهره‌های فرهنگی هنری شاخص و همچنین چهره‌های ماندگار و تاریخ ساز شهر چرمهین برگزاری جلسات کارشناسی با این محورها و به شکل تخصصی‌تر با حضور معتمدین و کارشناسان امر در دستور کار قرار گرفته است.
ثابت راسخ با بیان اینکه چرمهین در تاریخ کهن خود مهد پرورش عالمانی بود که در رهگذر تاریخ چون خورشیدی بر سر راه مسلمانان درخشیده است، اضافه کرد: در آسمان پرستاره این شهر، وجود عالم ربانی آیت‌الله حاج آقا رحیم ارباب مایه مباهات و فخر شهر چرمهین بوده چراکه ایشان از مفاخر ایران و اصفهان به شمار می‌آید که کمتر کسی است نام این عارف را نشنیده باشد و امروز نیز نام ایشان همچنان بر سر زبان‌ها جاری است.
شهردار چرمهین با اشاره به سابقه تاریخی شهر چرمهین، عنوان کرد: بر اساس برخی اسناد به جا مانده از مورخان، قدمت شهر چرمهین به گذشته‌های بسیار دور باز می‌گردد که در کتاب یشتها از اوستا نیز ابیاتی در خصوص این شهر به نگارش درآمده و به دلیل زیبایی و داشتن طبیعت بکر و چشم اندازهای منحصر به فرد گذرگاه سیاحان، مسافران و کاروانیان فلات مرکزی ایران به غرب خوزستان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اماکن دینی و زیبای شهر چرمهین که در طول ایام مختلف سال گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، آبشار شاهلولاک بوده که این آبشار دارای آبشارهای دائمی و فصلی است که آبشار فصلی آن به هلکی( Holoki ) معروف است و از دل دیواره سنگی در نزدیکی آبشار شاهلولاک سرازیر می‌شود.
ثابت راسخ گفت: در جنوب غربی شهر چرمهین مسجد تاریخی ناروندی واقع شده که قدمت آن به بیش از چهارصد سال پیش و دوران قاجار می‌رسد که در ردیف آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم شهر چرمهین را به بهترین شکل به گردشگران معرفی کرده و چرمهین به یکی از شهرهای توریستی منحصر به فرد کشور تبدیل شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.