• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

محمدی: باغبادران در بسیاری از حوزه‌ها شهر نخستین‌‎هاست

  • کد خبر : 21753
  • 26 مهر 1401 - 14:36
محمدی: باغبادران در بسیاری از حوزه‌ها شهر نخستین‌‎هاست
فرماندار شهرستان لنجان گفت: شهروندان باغبادران در حوزه ایثار و شهادت نقش بسزایی داشته‌اند و سردار شهید نادعلی ترکی نخستین شهید دفاع مقدس در شهرستان لنجان و شهید مدافع حرم پویا ایزدی نخستین شهید مدافع حرم در شهرستان لنجان به شمار می‌آیند که به باغبادران جلوه‌ای خاص بخشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن،حمیدرضا محمدی فشارکی توجه به مفاخر و بزرگداشت یاد آنها بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: باغبادران یکی از شهرهای بسیار قدیمی و زیبای استان اصفهان به شمار می آید که در طول تاریخ از فراز ونشیب های بسیاری برخوردار بوده و از فرهنگ و تمدنی بسیار غنی برخوردار است.
وی با بیان اینکه باغبادران در بسیاری از حوزه‌ها شهر نخستین ها است، افزود: شهروندان باغبادران در حوزه ایثار و شهادت نقش بسزایی داشته‌اند و سردار شهید نادعلی ترکی نخستین شهید دفاع مقدس در شهرستان لنجان، معلم شهید مسعود امیری نخستین شهید فرهنگی و همچنین شهید مدافع حرم پویا ایزدی نخستین شهید مدافع حرم در شهرستان لنجان به شمار می‌آیند که به باغبادران جلوه‌ای خاص بخشیده‌اند.
فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: باغبادران به لحاظ پتانسیل‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی از قابلیت بالایی برخوردار است و برهمین اساس همه ما به این تاریخ و فرهنگ افتخار کنیم و هرکسی که اندکی به گذشته، مفاخر و مسائل اقلیمی و تاریخی باغبادران آشنایی داشته باشد می‌داند که این شهر قابل احترام، افتخار و مباهات است.
وی ادامه داد: بعد از قبرستان وادی السلام ، قبرستان تخت فولاد اصفهان یکی از شریف ترین مکان‌ها به شمار می‌آید که در این مکان شریف دانشمندان، علما، ادیبان، شاعران، نویسندگان و مجتهدانبسیاری به خاک سپرده شده‌اند.
محمدی با اشاره به سبک زندگی استاد حسن قوامی زاده باغبادرانی، گفت: خدمات برجسته استاد قوامی زاده در کسوت معلمی برای همهنسل‌ها عیان و مشخص است، او معلمی بود که بهترین شیوه تدریس را داشت و از نظر اخلاقی، آموزشی و دینی هیچ گونه اشکالی به ایشان وارد نبوده است.
وی عنوان کرد: دربین دانش آموزان و مخاطبین این استاد وارسته حس اعتمادی وجود داشته که سبب برجستهسدن بیش از پیش اشان شده و از محبوبیت خاصی در بین مردم برخورداربوده استو با توجه به اینکه مفاخر و برجستگان رابطه مستقیمی با هویت و خودباوری ملت‌های مختلف دارد از این رو باید در مسیر معرفی صحیح مفاخر خود حرکت کنیم.
فرماندار شهرستان لنجان یادآور شد: توجه به مفاخر بسیار ضرورت است و یکی از مهمترین وظایف ما به عنوان متعهدان فرهنگی و اجتماعی این است که به برجستگان خود توجه کرده تا نسل جدید انها را بهتر بشناسند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.