• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کرمی: برگزاری یادواره شهدا نمونه‌ای از جهاد تبیین است

  • کد خبر : 21906
  • 03 آبان 1401 - 13:20
کرمی: برگزاری یادواره شهدا نمونه‌ای از جهاد تبیین است
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: نبود منابع اطلاعاتی و شناسنامه جامع از شهدای اصناف شهرستان لنجان یک نقصان اساسی به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، عباس کرمی با بیان اینکه اصناف در دوران دفاع مقدس و انقلاب نقش برجسته‌ای داشتند، اظهار کرد: اصناف در دوران انقلاب و همچنین با آغاز جنگ تحمیلی به تبعیت از فرمان ولایت فقیه زمان خود امام خمینی (ره) وارد میدان عمل شدند و نقش برجسته‌ای را در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.
وی افزود: اصناف و بازاریان در آن دوران در کنار پشتیانی از جبهه‌ها در کنار رزمندگان حضور پرشوری داشتند به‌گونه‌ای که تعداد زیادی از آنها در خط مقدم جبهه در نبرد با دشمن بعثی به درجه عظیم شهادت نائل آمدند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان نبود منابع اطلاعاتی و شناسنامه جامع از شهدای اصناف شهرستان لنجان را یک نقصان اساسی دانست و تصریح کرد: اسناد باقی مانده از شهدا و ایثارگران ثروت معنوی و ملی محسوب می‌شوند از این رو هیأت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان بر آن شد تا با ایجاد بانک اطلاعاتی از شهدای اصناف در مسیری حرکت کند تا دایره المعارفی از مجموعه مستندات شهدای اصناف اعم از تصاویر، وصیت‌نامه‌ها، یادداشت‌ها و خاطره نگاری‌های آن‌ها استخراج و قابل بهره‌برداری قرار گیرد.
وی از انتشار فراخوان جمع‌آوری بانک اطلاعاتی شهدای اصناف شهرستان لنجان خبر داد و گفت: مکاتبات لازم با بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان انجام شده و اطلاعاتی از شهدای اصناف در اختیار اتاق اصناف قرار گرفته است اما بر اساس نظر ایثارگران فعال در حوزه بازار تعداد شهدای اصناف این شهرستان قابل توجه است فراخوان جمع‌آوری اطلاعات شهدای اصناف لنجان منتشر شد. در این راستا نیازمند فعالیت در سایه وحدت و همکاری مردم و همه نهادها هستیم.
کرمی عنوان کرد: این اطلاعات با هدف نهادینه کردن فرهنگ هشت سال دفاع مقدس و معرفی شهدای جنگ تحمیلی به نسل فعلی و آینده شهرستان لنجان جمع‌آوری می‌شود.
وی برگزاری یادواره شهدا را نمونه‌ای از جهاد تبیین دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدای اصناف شهرستان لنجان یکی دیگر از برنامه‌های هیأت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان به‌شمار می‌آید و تحقق این مهم، نقش بسزایی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین ارزش‌های اسلامی در بین نسل جوان شهرستان خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده بدست بیاورد به برکت خون این جوانان شهید است امیدوارم در این مسیر موفق عمل کنید