• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

خیز شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به سمت توسعه حمل و نقل ریلی

  • کد خبر : 2202
  • 13 خرداد 1399 - 6:46
خیز شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به سمت توسعه حمل و نقل ریلی
شهردار زرین شهر گفت: شهرک حمل‌ونقل کالای زرین شهر در گذشته محل اختلاف بود،اما با اقدامات صورت گرفته امروز علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و درآمد پایدار برای شهر و شهرداری، به محلی برای افزایش همکاری‌ها تبدیل شده است.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی یکی از اولویت های مهم شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری را اتمام پروژه‌های نیمه تمام را بهره برداری از شهر حمل و نقل کالای زرین شهر دانست و اظهار کرد: کلنگ احداث شهرک حمل‌ونقل کالای زرین شهر حدود ۱۲ سال پیش بر زمین خورد اما به دلایل مختلف و طرح دعوا در دستگا قضا روند اجرای این پروژه متوقف شد.
وی افزود: با آغاز فعالیت دوره پنجم مدیریت شهری پیگیری حل مباحث شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر در دستور کار قرار گرفت و با ایجاد همدلی و هم‌افزایی مدیریت شهری پیگیری‌ها سرعتی دوچندان به خود گرفت به گونه‌ای که اعضاء شورای اسلامی زرین شهر، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری و…به کمک شهرداری آمدند تا این پروژه باردیگر احیا شود.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات و مذاکرات صورت گرفته با سرمایه‌گذاران موفق شدیم قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر را پس از اصلاح و تصویب لایحه متمم آن صحن علنی شورای اسلامی زرین شهر به امضاء سرما‌یه‌گذاران بخش خصوصی برسانیم تا این قرارداد شکل واقعی قرارداد مشارکتی را به خود گرفته و به مرحله ادامه اجرای عملیاتی این پروژه نائل آییم.
وی ادامه داد: نباید این مهم را به دست فراموشی سپرد که برای پیگیری و تعیین تکلیف حقوق شهر و شهرداری در خصوص قرارداد شهرک حمل و نقل دو راه بیشتر وجود نداشت نخست انکه راه قضایی را پیش می‌گرفتیم که فارغ از نتیجه، به علت طولانی‌شدن فرآیند رسیدگی، زمان و سرمایه شهر معطل میماند.
محمدی اضافه کرد: راه دوم انعقاد قراردادی عادلانه بود و برهمین اساس پس از مذاکرات صورت گرفته با مسئولان ارشد شهرستان، دستگاه قضا و… برآن شدیم این مسئله را از طریق لایحه متمم پیگیری کرده تا نواقص قرارداد اولیه برطرف شود.
وی عنوان کرد: خوشبختانه پس از بررسی های صورت گرفته امروز این نگاه در بین مسئولان امر و اعضاء شورای اسلامی شهر وجود دارد که لایحع متمم عادلانه بوده و سهمی که در گذشته برای شهر و شهرداری در نظر گرفته نشده بود بازگردانده شد.
شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: امروز سهم بخش خصوصی طبق لایحه و قرارداد متمم تنها ۳۵واحدی است که به بخش خصوصی واگذار شده و مدیریت شهرک با شهرداری زرین شهر است.
وی اظهار کرد: امروز ارزش افزوده این پروژه برای شهر بیش از۱۰۰ میلیارد تومان بوده که با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.
محمدی با بیان اینکه ۳۵ شرکت ممتاز حمل‌ونقل استان در این شهرک صاحب زمین هستند که به آنها واگذار شده است، یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تامین زیرساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت ها از سوی شهرداری امرز تعداد ۲۰شرکت معتبر حمل و نقل کالا در شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر مستقر هستند و بسترهای لازم برای صدور بارنامه نیز فراهم شده و قطعا ادامه روند و استقرار شرکت‌ها و حضور کامیون‌ها در شهرک باعث ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و ایجاداشتغال‌ برای شهروندان خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهرک حمل‌ونقل در گذشته محل اختلاف بود،اما با اقدامات صورت گرفته امروز علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و درآمد پایدار برای شهر و شهرداری، به محلی برای همکاری تبدیل شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از آغاز فاز نخست سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر توسط وزیر راه و شهرسازی و استقرار شرکت‌های حمل و نقل سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد میدان شده و شاهد ارائه چندین پشنهاد سرمایه گذاری قابل توجه از سوی بخش خصوصی بودیم.
شهردار زرین شهر یکی از خواسته های صنف کامیون داران شهرستان لنجان را احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین دانست و گفت: فعالیت مراکز معاینه فنی سنگین دارای ضوابط خاص خود بوده و نیازمند اخذ مجوز از وزارت راه وشهرسازی است که پس از پیگیری های لازم این مجوز به نام شهرداری زرین شهر صادر شد.
وی افزود: امرز یکی از پیشنهادات سرمایه گذاران بخش خصوصی مربوط به مشارکت در احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین است که طی روزهای آینده نیز آگهی آن منتشر خواهد شد.
محمدی احداث بارانداز را یکی دیگر از نیازهای شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر دانست و بیان کرد: با توجه به روند توسعه ای شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر پیشنهادی از سوی صنف آهن فروشان و اداره صنعت معدن تجارت شهرستان لنجان برای ایجاد یک بازار بزرگ آهن در این شهرک ارائه شده‌ است که می تواند ثمرات بسیاری را نیز به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر ظرفیت تبدیل به بندر خشک را نیز دارد، ادامه داد: شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به دلیل داشتن زیرساخت ترابری مناسب و نزدیکی به مراکز تولیدی همچون ذوب اهن، فولادسبا و… و همچنین نزدیکی به ایستگاه ریز می تواند در حوزه حمل و نقل ریلی نیز نقش آفرین باشد و قطعا با احداث بارانداز ریلی به جاده‌ای و جاده‌ای به ریلی شاهد ایجاد شبکه بزرگ حمل و نقل خواهیم بود که ثمره آن رونق بیشتر شهرک است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2202

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.